၂။ေဘာင္ဒရီလမ္းလူသတ္မွဳ

၁။ လူသတ္မွဳအစ

ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုသူ၏အေျဖကို ၾကားရေသာအခါ ဦးစံရွား၏ ေတြးလံုးမွန္ပါေပသည္ဟု ခ်ီးမြမ္းမိေသာ္လည္း တမင္ခ်ိပ္လုပ္ႏွပ္ျခင္းျဖစ္ေလသေလာဟု မသကၤာသလိုျဖစ္မိေသး၏၊ သို႔ရာတြင္က်ေနာ္ကဲ့သို႔ေသာလူတေယာက္ကို အပင္ပန္ခံ ႏွပ္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းကိုမူကား ရွာမေတြ႔ေခ်။ က်ေနာ္သည္ ဦးစံရွား ၏ မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ဦးစံရွားမွာထိုသူ၏ စာကို ဖတ္ျပီးျဖစ္သျဖင့္ စဥ္းစားေတြေ၀ဟန္ႏွင့္ရွိေလသည္။

က်ေနာ္။ ။ခုနင္ကလူကိုခင္ဗ်ား ဘယ္ႏွစ္ခါေတြ႔ဘူးသလဲ။

ရွား      ။   ။ ဒီတခါပဲေတြ႔ဘူးတယ္။

က်ေနာ္။ ။ခင္ဗ်ား ေတြးပံုေတြးနည္း ေျပာျပစမ္းပါဦးဗ်။

ရွား      ။   ။ ။ႏွစ္နဲ႔ႏွစ္ေပါင္းရင္ဘာေၾကာင့္ ေလးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ရွင္းျပစမ္းပါဆိုရင္ အေျဖရခက္သလိုပဲ ၊က်ဳပ္ဟာလည္းသူတပါးကိုရွင္းျပဖို႔ ခပ္ၾကပ္ၾကပ္ပဲဗ်။ ဘယ္သူမဆို ဆယ္ေက်ာင္းမွာေနျပီး သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ပုလိပ္လုပ္လိုက္ရင္ ၾကည့္တတ္သူရဲ့မ်က္စိထဲမွာ ပုလိပ္ဂိုက္ၾကီးထင္ရွားလြန္းလို႔ ‘ပုလိပ္၊ပုလိပ္၊ပုလိပ္’ လို႔ေအာ္ေျပာေနသလိုပဲဗ်။ ျပီးေတာ့ သူ႔ကိုယ္ဟန္အေနအထားေလးရယ္ ၊ၾကိမ္တုတ္ကေလး၀င့္ပံုရယ္ ေထာက္လိုက္ျပန္ေတာ့ ပုလိပ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾသဇာအာဏာေပးခဲ့ရတဲ့အထဲကပဲလို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကိုယ္မွာ ၀တ္ထားတဲ့ အ၀တ္အစားက ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း ခပ္ေခ်ာေခ်ာျဖစ္ေလေတာ့ ဧကႏၱရာထူးလက္ကိုင္ ရွိတဲ့ရာဇ၀တ္အုပ္တေယာက္ မဟုတ္ဘူးလို႔ဆိုရမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္က်ဳပ္က ရာဇ၀တ္အုပ္လူထြက္လို႔အကဲခပ္လိုက္တာ ဟုတ္ေနတယ္မဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္ ဒီဟာေတြဟာ ခင္ဗ်ားကိုရွင္းျပေနရတာၾကာတယ္ဗ်။ က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာေတာ့ ျဖဳတ္ခနဲဆိုျမင္လိုက္ရင္ ျဖတ္ခနဲဆို ေတြးျပီးသား ျဖစ္ေနတာပဲဗ်။ ဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အက်င့္ဗ်။

က်ေနာ္။   ။အံ့ေလာက္ပါေပ့ဗ်ာ။

ရွား      ။   ။ဘာမွ အံစရာ မရွိဘူး။ ကၾကီး ခေခြး ေလာက္ရွိေသးတယ္။ ေၾသာ္ ဒါထက္ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာအမွဳ ဆန္းဆန္းျပားျပား မရွိဘူးလို႔  ခုနင္က က်ဳပ္ေျပာမိတာ မွားဟန္ရွိသဗ်ိဳ႕။ ေရာ့ ဖတ္ၾကည့္စမ္း ေဟာဒီစာ။

က်ေနာ္သည္ ဦးစံရွားလက္မွ စာကို လွမ္းယူ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရာ ေအာက္ပါအဓိပါယ္အတိုင္း အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားသည္ကိုတြ႔ရေလသည္။

မိတ္ေဆြၾကီး  ဦးစံရွား

ဦးျပားေတာရအနီး ေဘာင္ဒရီလမ္း ‘ ကိုးဇီးဗီလာ’ေခၚ အိမ္တြင္ ယမန္ေန႔ညက အမွဳတခု ျဖစ္ပြါးေၾကာင္း ၊ညဥ့္ ၂နာရီ အခ်ိန္တြင္ ထိုအကြက္ဆိုင္ရာပုလိပ္ ဘတန္းဆင္သည္ လူမေနေသာ ကိုးဇီးဗီလာ အိမ္ၾကီးတြင္းမွ မီးေရာင္ျမင္သျဖင့္ မသကၤာသည္ႏွင့္ သြားၾကည့္ေၾကာင္း ပြင့္လွ်က္ရွိေသာ တခါးမမွ၀င္သြားေသာအခါ အိမ္ေထာင္ပစၥည္း တခုမွ်မရွိေသာ ေရွ့ခန္း ၾကမ္းေပၚတြင္ ၀တ္ေကာင္းစားေကာင္းႏွင့္ အေလာင္းတခုေတြ႔ရေၾကာင္း အေလာင္းမွာဗိုလ္လို၀တ္ထားေသာ ကုလားလူမ်ိဳးတေယာက္ျဖစ္ရာ အက်ီၤအိတ္ အတြင္း ” ေ၀သ၁က ၊ ပါတလိပုတၱရ ၊ ရာဇပုတၱန” ဟူေသာ စာလံုးမ်ားကို အဂၤလိပ္လို ရုိက္ႏိွပ္ထားသည့္ ကားခ်ပ္ကေလးမ်ား ေတြ႔ရေၾကာင္း အေလာင္၏ လက္၀ဲဘက္ လက္သန္းတြင္ စိန္လက္စြပ္တကြင္း ၊ လက္တြင္စိန္ၾကိဳးတပ္ထားသည့္ ေရႊလက္ပတ္နာရီ အိပ္ထဲတြင္ ေငြစကၠဴ တစ္ဆယ္တန္ ငါးခ်ပ္တို႔ကိုေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ လုယက္ရန္ အၾကံအစည္ မရွိေၾကာင္း ထင္ရွားသည့္အျပင္ မည္သည့္နည္းႏွင့္ ေသဆံုးရသည္ဟု ခန္႔မွန္းႏိုင္ရန္ ဒဏ္ရာလည္း တစံုတခုမွ် မေတြ႕ရေၾကာင္း သို႔ပါလွ်က္ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ေသြးစက္မ်ား ေတြ႕ရေၾကာင္း ၊ ဤ သူသည္ မည္သို႔ေသာ အၾကံအစည္ႏွင့္ လူမေနေသာ ဤအိမ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ေနျခင္းကို ၄င္း ၊ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေသဆံုးေၾကာင္းကို ၄င္း ၊ မေတြးမေတာႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ၊ ၁၂ နာရီ မထိုးမီ မည္သည့္အခ်ိန္ကိုမဆို  ကိုးဇီးဗီလာအိမ္သို႔ လာေရာက္ႏိုင္ပါလွ်င္ က်ေနာ္ႏွင့္ေတြ႕မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ဆရာ့ထံမွ သတင္းမၾကားရမွီ အစစ အရာ၇ာကို နဂိုအတိုင္း ထားဖို႔ အမိန္႔ေပးထားပါေၾကာင္း ၊ အကယ္၍ ဆရာကိုယ္တိုင္ မလာႏိုင္ခဲ့ပါလွ်င္လည္း အေၾကာင္းအခ်င္းအရာကို စံုလင္စြာ က်ေနာ္ ေျပာျပ၍ ဆရာ၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ၾကားသိရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါေၾကာင္း ၊

သန္းတင္

 

စာကိုက်ေနာ္ဖတ္ျပီးေသာအခါ ဦးစံရွားက –

ရွား       ။   ။အစိုရစံုေထာက္ဖက္မွာေတာ့ ဒီစာကို ေရးလိုက္တဲ့ ကိုသန္းတင္ဟာ လူေတာ္ေလးတေယာက္ေပပဗ်ာ။ သူနဲ႔ ကိုအုန္းေဖက ခတ္ဖက္ေပါ့။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ထၾကြလံုးလေလးနဲ႔ လူသြက္ကေလးေတြပါပဲ။ သို႔ေသာ္ လမ္းရိုးလမ္းစဥ္ တယ္ျပီးလိုက္ခ်င္ၾကတယ္ ။ ထြင္တတ္တဲ့ စိတ္ကူးဥာဏ္ မရွိၾကဘူး။ သူတို႔ ၂ ေယာက္ ကတေယာက္ကို တေယာက္ မနာလိုတတ္လိုက္ၾကတာဆိုတာ လြန္ေရာ ပဲ။ ဒီအမွဳမွာ သူတို႔ ၂ေယာက္စလံုး စံုေထာက္ၾကရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကည့္ေကာင္းဦးမယ္။

ဦးစံရွားသည္ ဤမွ်ေသာ အေရးၾကီးေသာ စာကို  ရထားပါလွ်က္ ခပ္ေအးေအး အမူအရာျဖင့္ ထိုင္ကာ စကားေျပာေနႏုိင္ျခင္းကို က်ေနာ္က အံ့ၾသ၍ ႏိႈးေဆာ္ေပးလိုေသာ သေဘာႏွင့္ …ကိုင္းဒါျဖင့္ လုပ္ေလဗ်ာ ၊ ျမင္းရထားနဲ႔ သြားမွာျဖင့္ ဖိုးထြန္းရထား ေခၚခိုင္းလိုက္မယ္ေလ။….ဟု တိုက္တြန္းေပးလိုက္၏။

ရွား       ။   ။က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္သြားဖို႔ လိုေသးလားလို႔မဆိုႏိုင္ဘူး။ က်ဳပ္လို ပ်င္းတဲ့လူကလဲ ခပ္ရွားရွားပဲဗ်။ ႏို႔ေပမဲ့ တခါတခါ စိတ္ရျပန္ေတာ့လဲ ဖ်တ္လတ္သားပဲဗ်။

က်ေနာ္။   ။ခုနင္တုန္းကေတာ့ အမွဳ ရွားပါးလြန္းလို႔ ပ်င္းလွတယ္ဆို ။ အမွဳရျပန္ေတာ့လည္းပဲ မလုပ္ခ်င္ျပန္ဘူးလားဗ်။

ရွား       ။   ။ဘာထူးလဲ ကိုသိန္းေမာင္ ၊ တကယ္လို႔ က်ဳပ္သြားျပီး အလံုးစံု ရွင္းလင္းေပးႏိုင္တယ္ဆိုပါေတာ့။ နာမည္ရေတာ့ ကိုသန္းတင္တို႔ ကိုအုန္းေဖတို႔ လူစုက အေခ်ာင္ ရသြားၾကမွာဗ်။ အစိုးရ အမွဳထမ္းမဟုတ္တာ အဲဒါေတြ နစ္နာတာပဲ။

က်ေနာ္။   ။ဒါေပမဲ့ဗ်ာ ကိုသန္းတင္ကိုယ္တိုင္က အကူအညီေတာင္းေနတာကိုးဗ်။

ရွား       ။   ။အကူအညီ ေတာင္းတာေတာ့မွန္တယ္။ က်ဳပ္က သူ႔ထက္ေတာ္တယ္ဆိုတာ သူသိေလေတာ့ တေယာက္ခ်င္းေတာ့၀န္ခံပါရဲ့ ။ ႏို႔ေပမဲ့ ဒီျပင္လူတေယာက္ရဲ့ ေရွ့မွာဆုိရင္ေတာ့ သူ႕လွ်ာကိုလွီးပစ္ရင္သာ လွီးပစ္မယ္ ဖြင့္လို႔ေတာ့ ၀န္ခံမယ္ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း သြားလို႔ေတာ့ ၾကည့္လိုက္ဦးမွထင္ပ ဗ်ား။ ကိုယ္နည္းနဲ႔ကို အသာက်ိတ္လုပ္ျပီး မသကာရင္ သူတို႔လုပ္ကိုင္ပံုေတြ ရယ္ရရင္လည္း မနဲဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ဦးစံရွားသည္ ထိုင္ရာမွထ၍ ခ်က္ျခင္း သြက္လက္လာသည့္လကၡဏာျဖင့္ အ၀တ္အစားမ်ား လဲလွယ္ရာ မွ ….လုပ္ပါဗ် ကိုသိန္းေမာင္ အပ်င္းေျပ လိုက္ၾကည့္လွည့္ပါဦးေတာ့လား။ …ဟုေျပာသျဖင့္ က်ေနာ္လည္း အ၀တ္အစားမ်ား လဲလွယ္ရေလသည္။

က်ေနာ္တို႔သည္ ျမင္းရထား တစီးျဖင့္ ေဘာင္ဒရီလမ္းဘက္သို႔ ေမာင္းႏွင္သြားၾကရာ ထိုေန႔မွာ တမိုးလံုး အံု႔မိွဳင္းပိတ္ဆိုင္း လွ်က္ရွိသျဖင့္ စိတ္ႏွလံုးေလးကန္ ထိုင္းမိွဳင္းေစတတ္ေသာ ေန႔မ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။ ဦးစံရွားမွာမူ ၾကည္ရြင္ေပ်ာ္ျမဴးဟန္ လကၡဏာျဖင့္ ျမန္မာလုပ္ တေယာမ်ားအေၾကာင္း ၊ အဂၤလိပ္လုပ္ တေယာမ်ားအေၾကာင္းမွ စ၍ ေရွးတေယာ ဆရာၾကီးမ်ား၏ တေယာေဟာင္းမ်ား ၊ ေရႊဒဂၤါး ၁၀၀၀ မက အဖိုးထိုက္တန္ေၾကာင္း မ်ားကို ကရားေရလႊတ္ တတြတ္တြတ္ ေျပာသြားေလ၏။ သူထိုးေနေသာ တေယာမွာလည္း အဖိုးေငြ ၃၅၀က်ပ္ႏွင့္ အဂၤလန္ျပည္မွ ၀ယ္ယူထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသျဖင့္ က်ေနာ္အံ့ၾသမိေသး၏။

က်ေနာ္။   ။ခင္ဗ်ာ့ပံုစံၾကည့္ရတာ အမွဳအေၾကာင္း ဘာမွေတြးေတာ ဆင္ျခင္ေနဟန္ လကၡဏာ မရွိပါလားဗ်။

ရွား       ။    ။အေၾကာင္းစံု မသိရေသးမီ သြားျပီးေတြးလား ေတာလားလုပ္ရင္ လမ္းလဲြေခ်ာ္သြားျပီး ျပန္မထြက္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္တတ္တယ္ဗ်ာ့။

က်ေနာ္။   ။အေၾကာင္းစံု သိရပါေတာ့မယ္ဗ်ား ။ေဟာဟိုက ေဘာင္ဒရီလမ္းပါပဲ။

ရွား       ။    ။ဟုတ္သားဗ်ိဳ႕၊ ကိုးဇီးဗီလာ ေတာင္ေရာက္ေတာ့မယ္။ ေဟး ဂယ္ရီ၀ါလား ဟိုး…။

က်ေနာ္တို႔သည္ ျမင္းရထားေပၚမွ ဆင္းၾက၍ ရထားကိုလႊတ္လိုက္ျပီးလွ်င္ ေျခလွ်င္ဆက္လက္ေလွ်ာက္သြားၾကေလ၏။ ကိုးဇီးဗီလာေခၚ ေနအိမ္မွာ တထပ္တိုက္အိမ္ၾကီး ျဖစ္၍ က်ယ္၀န္းေသာ ၀န္းၾကီး၏ ဗဟိုတည့္တည့္တြင္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ အေဆာက္အအံုတခု ျဖစ္ေလသည္။ ၀င္းၾကီးအတြင္း၌ ပန္းအိုးႏွင့္ စိုက္ထားေသာ ပန္းပင္အေျမာက္အမ်ား ရွိသျဖင့္ ဥယ်ာဥ္ေလးသဖြယ္ တင့္တယ္ျပီး လွပျခင္း ရွိေပရာ အျဖဴႏွင့္ အနက္ ေဆးသုတ္ထားေသာ သစ္သား ၀င္းထရံမွာလည္း ဥယ်ာဥ္ေလးႏွင့္ အလြန္တရာ ပနံရလွ၏။ ၀င္းေပါက္အနီး၌ကား ကုလားပုလိပ္တေယာက္ ေစာင့္လွ်က္ရွိရာ အရပ္သား ၃ ၊ ၄ ေယာက္တို႔သည္ အိမ္အတြင္း၌ ရွိသည္ဆိုေသာ အေလာင္းကို ၀င္းအျပင္မွ အခ်ည္းႏွီး ေငးေမွ်ာ္ကာၾကည့္ေနၾကေလ၏။

က်ေနာ္၏ စိတ္၌ ဦးစံရွားသည္ အိမ္အတြင္သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ တခါတည္း ၀င္သြားလိမ့္မည္ဟု ေတြးထင္မိရာ ဦးစံရွားမွာမူ ထိုကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ရန္ စိတ္ကူးထဲ၌ ထည့္ဟန္မရွိေခ်။ ဦးစံရွားသည္ အိမ္၀င္းအတြင္းရွိ လမ္းကေလးေပၚတြင္ ေခါက္တုန႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္လ်က္ ေျမၾကီကို ၄င္း ေကာင္းကင္ကို၄င္း ၀င္းထရံကို၄င္း တလွည့္စီ ငံု႔ခ်ည္ ေမာ္ခ်ည္ ၾကည့္လွ်က္ရွိ၏။ ထို႔ေနာက္ ဦးစံရွားသည္ လမ္းကေလးအတိုင္း မေလွ်ာက္ပဲ လမ္းနံေဘးရွိ ျမက္ခင္းတေလွ်ာက္ ဦးေခါင္းငံု႔ခါ ေလွ်ာက္သြားျပန္၏။ ထိုသို႔ေသာ အျပဳအမူတို႔ကို ျမင္ရေသာအခါ ဤမွ်ေလာက္ အေရးၾကီးေနေသာ ကိစၥ၌ ဟိတ္ဟန္မ်ားလွေခ်တကားဟု က်ေနာ္ ေအာက္ေမ့မိ၏။ ျမက္ခင္းတေလွ်ာက္ ၾကည့္ရင္း ဦးစံရွားသည္ ၂ ၾကိမ္မွ် ရပ္တန္႔၍ ေက်နပ္ေသာ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ ဦးေခါင္းညိတ္ေလ၏။

ယမန္ေန႔ညက မိုးရြာသြန္းထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ လမ္းကေလးေပၚတြင္ ေျခရာအေျမာက္အမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ပုလိပ္မ်ား၏ ေျခရာမ်ားသည္ ေရာေထြး ၇ႈပ္ယွက္ဟန္ရွိသျဖင့္ ဦးစံရွား မည္ကဲ့သို႔ ပိုင္းျခားသိရွိႏိုင္ဘို႔ ရွိသည္ကို က်ေနာ္ မစဥ္းစားႏိုင္ေအာင္ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ဦးစံရွား၏ မ်က္စိစူးျခင္း မ်က္စိလွ်င္ျခင္း အေၾကာင္းကို အေတာ္အတန္ သက္ေသခံရရွိျပီးေသာ က်ေနာ္မွာ က်ေနာ္မျမင္ႏို္င္ေသာ အျခင္းအရာမ်ားစြာတို႔ကို ဦးစံရွား ေတြ႕ျမင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိ၏။

အိမ္တခါး၀သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကိုယ္လံုးႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ဖ်တ္လတ္သြက္လက္လွေသာ လူတေယာက္သည္ အိမ္ေပၚမွ ေျပးဆင္းလာ၍ ဦးစံရွား၏လက္ကို ကိုင္ဖမ္းလႈပ္ခါလွ်က္ –

…..ဆရာကိုယ္တိုင္လာတာ ေက်းဇူးပါပဲဆရာ။ ဆရာ့သေဘာသိလို႔ ဘယ္ဟာမွ ေျခရာလက္ရာ မပ်က္ေစရေအာင္ က်ေနာ္စီမံထားပါတယ္။ …

ရွား       ။    ။ဒီျပင္ဟာေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ့  ၊ ေဟာဟိုဟာက ဆိုးတယ္ဗ်ာ့။ႏြားအုပ္ၾကီးတအုပ္ ေမာင္းသြင္းထားတာေတာင္ ဒီထက္ပိုျပီး ရႈပ္ေထြးဖို႔ မရွိဘူးမွတ္တယ္။ ႏို႔ေပမဲ့ ဒီလိုျဖစ္ေစဘို႔ ခြင့္မျပဳခင္ ခင္ဗ်ားေတာ့ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ ေတြးမိေတာမိ ျပီးထင္ပါရဲ့ ကိုသန္းတင္။

တင္     ။     ။က်ေနာ္က အိမ္တြင္းမွာၾကည့္ျပီး စီမံေနေလေတာ့ အိမ္ျပင္မွာ ကိုအုန္းေဖ ၾကည့္လုပ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္တာ ဂြက်ကုန္တာပဲဆရာ။

ရွား       ။    ။(ျပံဳးစိစိမ်က္ႏွာထားျဖင့္ က်ေနာ္႔အား လွမ္းၾကည့္လွ်က္) ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကိုအုန္းေဖ ႏွစ္ေယာက္ေတာင္ ေဆာင္ရြက္ေနမွျဖင့္  က်ဳပ္ကူညီေပမဲ့ အပိုလို ျဖစ္ေနေတာ့မွာေပါ့ ကိုသန္းတင္။

တင္     ။     ။(ကိုယ္ကိုယ္ကို ေက်နပ္ဟန္ျဖင့္ ဦးေခါင္းေထာင္လွ်က္) က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ လိုေလေသး မရွိရေအာင္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ စပ္စီမံထားတာပဲဆရာ။ ဒါေပမဲ့ အမွဳက ခပ္ဆန္းဆန္းမို႔လို႔ ဆရာ့အာသာကို ရိပ္မိတာနဲ႔ ေခၚရတာပါဆရာ။

ရွား       ။    ။ဒါထက္ ခင္ဗ်ားတို႔လာတုန္းက ျမင္းရထားနဲ႔ လာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။

တင္     ။     ။မဟုတ္ပါဘူး ဆရာ။

ရွား       ။    ။ကိုအုန္းေဖလာေတာ့ေကာ။

တင္     ။     ။သူလည္း ျမင္းရထားနဲ႔ မလာပါဘူး ဆရာ။

ရွား       ။    ။ကိုင္း ဒါျဖင့္လာၾကဗ်ာ။ အိမ္ထဲ တဆိပ္ ၀င္ၾကည့္လိုက္ၾကဦးစို႔။

က်ေနာ္တို႔သည္ အိမ္အတြင္းသို႔ ၀င္ၾကေသာအခါ အေလာင္းရွိသည့္ အျဖစ္ကို အားလံုးကပင္ သတိရသျဖင့္ မရဏ သေဘာကို စဥ္းစားမိဟန္ႏွင့္ ဦးေခါင္းခပ္လွ်ိဳးလွ်ိဳး ျဖင့္ ၀င္လာၾကေလသည္။ ထိုတိုက္အိမ္ၾကီးမွာ ဥေရာပသား အရာရွိၾကီးမ်ား အငွားေနေလ့ရွိေသာ အိမ္ၾကီးမ်ိဴးျဖစ္သျဖင့္ အေတာ္ပင္ က်ယ္၀န္းေပရာ ေရွ့၌ရွိေသာ ဧည့္ခန္းၾကီးမွာ အိမ္ေထာင္ပစၥည္းမွစ၍ အခင္းအက်င္း အလွ်င္းမရွိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ က်ယ္၀န္းသည္ထက္ က်ယ္၀န္းဟန္ ရွိေပသည္။ အိမ္ငွားေနသူ မရွိသည္မွာ အတန္ၾကာသည့္ လကၡဏာျဖင့္ ၾကမ္းျပင္ နံရံ ျပတင္းေပါက္ စသည္တို႔တြင္ ျမဴမႈန္ အလိပ္လိပ္ ထပ္လွ်က္ရွိရာ တခုေသာ မွန္ျပတင္းေပါက္ခံု၌ကာား လက္ႏွစ္သစ္ခန္႔ ရွိသည့္ ဖေယာင္းတိုင္ အတိုကေလးတခု စိုက္ေထာင္လွ်က္ရွိ၏။ ဧည့္ခန္း၏ အလယ္ဗဟို၌ကား အသက္ ၄၀ေက်ာ္ အရြယ္ခန္႔ ရွိသည့္ ကုလားလူမိ်ဳးတေယာက္၏ အေလာင္းသည္ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ပက္လက္လန္ကာ ျပဴးတူးေၾကာင္ေတာင္လွ်က္ရွိေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ မ်က္ႏွာၾကက္ဆီသို႔ စိုက္ေငးဟန္ျဖင့္ ရွိေန၏။ လူလံုး မၾကီးမေသး အရပ္ မနိမ့္မျမင့္ အသားခပ္လပ္လပ္ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္ကို အလယ္မွခဲြလွ်က္ တြီသကၠလပ္ဆန္း ၀တ္စံုျဖင့္ ၀တ္ဆင္ထားေသာ အေလာင္းကို ျမင္ရျခင္းအားျဖင့္ အထက္တန္းက်ေသာ လူစာမ်ိဳးထဲက ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာႏိုင္ေပ၏။ ဦးထုတ္ခပ္သစ္သစ္ တလံုးလည္း အေလာင္း၏ အနီးတြင္ ေမွာက္လွ်က္က်ေန၏။

အေလာင္းသည္ လက္ႏွစ္ဘက္စလံုးကို စိစိပါေအာင္ ဆုတ္ညွစ္လွ်က္ လက္ယာဘက္လက္သည္ ၾကည့္ေနသူမ်ားအား လက္သီးႏွင့္ ရြယ္ထားသည့္ဟန္ ေရွ့သို ခပ္ဆန္႔ဆန္႔ ရွိေနသည့္ျပင္ ေျခ၂ဘက္တို႔မွာလည္း မခ်ိမဆန္႔ အသက္ထြက္သြာရသည့္ လကၡဏာျဖင့္ တဘက္ကိုတဘက္ ခ်ိပ္လိမ္ကာရွိေနေလသည္။ အေလာင္း၏ အေနအထားမွာ ေဖာ္ျပျပီးခဲ့သည့္အတိုင္း ျခိမ္းေျခာက္ေနေသာ ဟန္အမူအရာ ရွိသည့္အျပင္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ တူးတူးခါးခါး မုန္းတီးျခင္း စက္ဆုပ္ျခင္း ေၾကာက္ရြံ့ျခင္းတို႔သည္ ေနာက္ဆံုး ေဇာ ၇ၾကိမ္ ေစာသည့္ တခဏအတြင္း၌ တျပိဳင္နက္ တခ်က္တည္း ၀ီထိက်သြားဟန္ ရွိရေလရကား ထိုသူ၏ မ်က္ႏွာထားမွာ မျမင္၀ံ့ မရႈ၀ံ့ ေလာက္ေအာင္ မ်က္မွန္အားၾကီး၍ ခက္ထန္ ၾကမ္းၾကဳပ္လွေပ၏။

ယင္းကဲ့သို႔ မ်က္ႏွာထား ဆိုး၀ါးလွသည့္အတြင္း နဖူးေမာက္ျခင္း ႏွာေယာင္ ေကာက္ျခင္း ႏွာသီးဖ်ား ပုတိုတိုရွိျခင္း စသည့္ အဆင္မေျပေသာ ရုပ္လကၡဏာျဖင့္ တြန္႔လိမ္ေကာက္ေကြးေနေသာ ကိုယ္အဂၤါ ေျခလက္အေနအထား တို႔ကို စုေပါင္း ထည့္သြင္းလိုက္သည္ရွိေသာ္ က်ေနာ့္မွာ ဤမွ်ေလာက္ အျမင္ဆိုးေသာ အေလာင္းတေလာင္းကို ျမင္လည္း မျမင္ဘူး ေနာင္ကိုလည္း မျမင္မေတြ႕ပါရေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္းမိေသးသည္။

မ်က္ႏွာစုပ္ခၽြန္းခၽြန္းႏွင့္ ကိုအုန္းေဖသည္ က်ေနာ္တို႔၀င္လာသည္ကို ျမင္ေသာအခါ ပုလိပ္သားတေယာက္ကို အမိန္႔ေပးေနရာမွ ထြက္လာ၍ –

ေဖ   ။     ။ဒီအမွဳက တျမိဳ့လံုး တုန္လႈပ္သြားမယ့္အမွဳ ဆရာေရ၊ က်ေနာ္လည္းဆရာသိတဲ့အတိုင္း အမွဳေပါင္း ေတာ္ေတာ္စံုခဲ့ပါျပီ၊ ဒီဟာမ်ိဳး တခါမွ မၾကံဳဖူးေပါင္ဆရာေရ။

တင္  ။     ။သဲလြန္စမ်ား ဘာထပ္ေတြ႔တုန္း ကိုအုန္းေဖ။

ေဖ  ။     ။ (ရႈံ႕မဲ့လွ်က္) ဘာမွ မေတြ႕ဘူးဗ်။

ဦးစံရွားသည္ အေလာင္းအနီးသို႔ခ်ည္းကပ္၍ ဒူးေထာက္ျပီးလွ်င္ အတန္ၾကာေအာင္စိုက္၍ ၾကည့္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ၾကမ္းေပၚ၌ စြန္းေပေနေသာ ေသြးကြက္မ်ားကို လက္ညိုးညႊန္ျပလွ်က္ –

ရွား  ။     ။အေလာင္းမွာ ဒဏ္ရာတခုမွ မရွိဘူးဆိုတာ ေသခ်ာရဲ့လားခင္ဗ်။

ႏွစ္ေယာက္လံုး။     ။ ေသခ်ာပါတယ္ဆရာ။

ရွား  ။     ။ဒီလိုဆိုရင္ ေသြးကြက္ဟာ ဒီျပင္လူတေယာက္ရဲ့ ေသြးျဖစ္ရမွာေပါ့။ လူသတ္မွဳဆိုရင္လည္း သတ္တဲ့သူရဲ့ေသြး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒီအမွဳ ျမင္ရေတာ့ တျမန္ႏွစ္က ပုသိမ္ျမိဳ႕ရဲဗိုလ္တပ္မွာ ကိုေက်ာက္လံုး ဆိုတဲ့လူ ေသဖူးတဲ့ အမွဳကို သြားျပီးသတိရမိေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ မွတ္မိၾကေသးရဲ့လား ။

ႏွစ္ေယာက္လံုး။     ။။မမွတ္မိဘူး ဆရာ။

ရွား  ။     ။ျပန္ဖတ္ၾကည့္ရင္ ေကာင္းမယ္ ။ ေလာကမွာ အသစ္အဆန္းရယ္လို႔ တယ္မရွိလွပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲထူးဆန္းလွပါတယ္ဆိုေပမဲ့ ေရွးကျဖစ္ဘူးတဲ့ အမွဳမ်ိဳးလိုလိုပါပဲ။

ယင္းသို႔ေျပာလွ်က္ရွိစဥ္ ဦးစံရွား၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားသည္ အေလာင္း၏ ကိုယ္တခုလံုးကို ထိုမွ ဤမွ အႏွံ႔အျပား ဖိလိုက္ ႏွိပ္လိုက္ လွန္လိုက္ ေလွာလိုက္ စမ္းလိုက္ သပ္လိုက္ ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိေလ၏။ ဦးစံရွား၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားသည္ အလြန္လွ်င္ျမန္စြာ ဤေနရာမွ ထိုေနရာသို႔ ကူးေျပာင္းစမ္းသပ္လွ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ သာမန္အားျဖင့္ၾကည့္ရႈ့ေသာ္ ေစ့စပ္ေသခ်ာသည္ဟူ၍ပင္ မထင္ရေခ်။ ေနာက္ဆံုး၌ ဦးစံရွားသည္ ၾကမ္းေပၚတြင္ ဒူးေထာက္ကာ အေလာင္း၏ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားကို ငံု႔၍ နမ္းရႈပ္ျပီးေနာက္ အေလာင္း၏ေျခမွ သားေရေျပာင္ဖိနပ္၏ ေအာက္ခံ သားေရကို ေသခ်ာစြာ ၾကည့္ရႈ့ေလ၏။

ရွား  ။     ။ အေလာင္းကို ခင္ဗ်ားတို႔ ေရြ့လား ေျပာင္းလား မလုပ္ဘူး ဟုတ္စ။

တင္     ။     ။စံုစမ္းလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ရုံ ေလာက္ထက္ပိုျပီး က်ေနာ္တို႔ မေရြ့ပါဘူးဆရာ။

ရွား  ။     ။ ကိုင္း ၊ေတာ္ေလာက္ပါျပီ။ ရင္ခဲြရုံ ပို႔ခ်င္ ပို႔လိုက္ပါေတာ့။

ကိုသန္းတင္သည္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ထမ္းစင္ေပၚသို႔ အေလာင္းကို ေပြ႕ခ်ီတင္ေစရာတြင္ လက္စြပ္ေလး တကြင္းသည္ အေလာင္း၏ ကိုယ္တြင္းမွ ၾကမ္းေပၚသို႔ထြက္က်လာေလ၏။ ကိုအုန္းေဖသည္ လက္စြပ္ကေလးကို ေကာက္ယူထားလိုက္၍ အထမ္းသမားမ်ားလည္း အေလာင္းကို အျပင္ထုတ္သြားၾကရာ အေလာင္းႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ မေနဘူးေသာ က်ေနာ့္မွာ ထိုအခါမွ အသက္ရႈေခ်ာင္သြားေလေတာ့၏။

ကိုအုန္းေဖသည္ လက္စြပ္ကို ေသခ်ာစြာၾကည့္ရင္း –

လက္စြပ္ကေတာ့ လက္ထပ္လက္စြပ္ပဲဆရာေရ့။ ဧကႏၱ မ  နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အမွဳနဲ႔တူတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးသည္ အခန္းအျပင္သို႔ ထြက္ျပီးလွ်င္ လက္စြပ္ကို တေယာက္တလွည့္စီ ကိုင္ၾကည့္ရင္း လက္သန္းတြင္ အသီးသီးစြပ္ၾကည့္ရာ မည္သူ၏ လက္ႏွင့္မွ် မေတာ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရေလသည္။ ေသးငယ္ျခင္းအားျဖင့္၄င္း ပုံသ႑န္အားျဖင့္၄င္း ထိုလက္စြပ္မွာ သတို႔သမီးတဦးတေယာက္၏ လက္စြပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေပ၏။

တင္။     ။ဒီလိုဆို ပိုျပီးေတာ့ ရႈပ္ေထြးမႈျဖစ္ျပန္ေရာဆရာ။

ရွား။       ။သဲလြန္စ  ရတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေပဘူးလားဗ်။ ကိုင္း သို႔ေသာ္ ရႈပ္တာရွင္းတာ အသာထားျပီး သူ႔အိပ္ထဲကေတြ႔တဲ့ ပစၥည္းေတြ ျပၾကစမ္းပါဗ်။

တင္ ။     ။ ( အက်ီအိတ္အတြင္းမွ လက္ကိုင္ပု၀ါထုတ္ကေလးကိုျဖည္၍) ေဟာဒါ အစံုပါပဲဆရာ ၾကည့္ပါေတာ့…ဟု ေျပာ၍ ဦးစံရွားလက္သို႔  ေပးအပ္ေလသည္။

ပစၥည္းမ်ားမွာ ၃ ရတီခန္႔ ရွိေသာ စိန္လက္စြပ္ တကြင္း ၊ စိန္ၾကိဳးႏွင့္ ေရႊလက္ပတ္နာရီ ၁လံုး ၊ တစ္ဆယ္က်ပ္တန္ စကၠဴ ၅ခ်ပ္ ပါသည့္ သားေရအိတ္ကေလး ၁လံုး ၊ မူးေစ့ မတ္ေစ့ ၁၃ ပဲ၊ ..ေ၀ႆက. ဟူ ေသာ အမည္ပါသည့္ ကားခ်ပ္ေလး ၃ခ်ပ္ ၊ စာ ၂ေစာင္ ၊ တေစာင္မွာ ရန္ကုန္စာတိုက္ၾကီးမွ ေက်းဇူးျပဳ၍ မစၥတာေ၀ႆကသို႔ ေပးရန္ ဟူ၍၄င္း ေနာက္တေစာင္မွာ ရန္ကုန္စာတိုက္ၾကီးမွ ေက်းဇူးျပဳ၍ မစၥတာဟိႏၷကသို႔ ေပးရန္ ဟူ၍၄င္း လိပ္တပ္ထား၏။ ထိုစာ ၂ ေစာင္ စလံုးမွာ ေသာမတ္ကြတ္ဘဏ္တိုက္မွ ကလကတၱားျမိဳ႕ထြက္ သေဘၤာအေၾကာင္း ႏ

About nature

has written 52 post in this Website..

THAKHIN CJ #3262011 (5/5/16)