ျပင္သစ္ ပန္းခ်ီေက်ာ္ၾကီး မိုးေနး ( CLAUDE MONET ) – 1840- 1926 ၇ဲ ့

IMPRESSION SUNRISE လို ့အမည္ရတဲ့ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို အစြဲျပဳျပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ၀ါဒ တစ္ခု ၇ွိပါတယ္။

ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီ ( ေမာ္ဒန္အနုပညာသမိုင္း ) မွာ ထည္ ့မေျပာလို ့မျဖစ္တဲ့ အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ

( IMPRESSIONISM ) ပါပဲ..။

အေဟာင္းေတြနဲ ့ အဆက္ျဖတ္ျပီး.. လမ္းခြဲ ေဖာက္ထြက္လိုက္တဲ့ လွဳပ္ရွားမွဳတစ္ခု လို ့ ဆိုရမွာပါ။

အင္ပရက္ရွင္၀ါဒီေတြ ( IMPRESSIONIST ) ေတြက သဘာ၀ေလာက ထဲက အရာေတြကို ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲရာမွာ..

အဲဒီအရာေတြ..အေပၚ က်ေရာက္ေနတဲ့ အလင္း ..အေရာင္ …အရိပ္ေတြ ကိုပဲ…အမိအရ ဖမ္းျပီး…ေရးဆြဲရမယ္..တဲ့ ။

အလင္းေတြရဲ ့ လွဳပ္ရွားေျပာင္းလဲမွဳေၾကာင့္..အေရာင္..အရိပ္ေတြလည္း လိုက္ပါ ေျပာင္းလဲ..ရပါတယ္။

အဲဒီ လွဳပ္ရွားမွဳရဲ ့…တဒဂၤ တစ္ခဏေလးကို ( တဒဂၤ တစ္ခဏေလးအတြင္း )

ျဖစ္ေပၚတဲ့ လွဳပ္ရွားမွဳ..( အလင္း ..အေရာင္..အရိပ္..) ေတြကိုပဲ…

အမိအရ ဖမ္း ေရးဆြဲၾကပါတယ္။

အဲဒါကသာ အဓိက ပဲ…တဲ့။

အဲဒီလို ေရးဆြဲျခင္းရဲ ့အက်ိဳးဆက္ကေတာ့..

( အလင္း ..အေရာင္ ….အရိပ္ေတြကိုပဲ..အဓိက ထားေရးဆြဲေတာ့..)

အေၾကာင္းအရာ ( SUBJECT / MATTER ) ေတြရဲ ့ အေရးပါမွဳ…ေလ်ာ့က်သြားပါျပီ။

သူတို ့ ၀ါဒ အရ ပန္းခ်ီကားထဲက အရာ၀တၳဳက ဘာမွ အေရးမၾကီးဘူး။ ျမင္းတစ္ေကာင္ ျဖစ္ျဖစ္..၊

ပန္းတစ္ပြင့္ျဖစ္ျဖစ္..၊ ေရေနြးအို းတစ္လံုးပဲ..ျဖစ္ျဖစ္.. အေရး မၾကီးဘူး..။ သူတို ့အဖို ့ အေရးၾကီးတာက..

အလင္း…အေရာင္…အရိပ္ေတြရဲ ့ လွဳပ္ရွားေျပာင္းလဲမွဳ……။

စာေပနယ္မွာ ဆိုရင္လည္း…. ဇာတ္လမ္းတို ့ ၊ ဇာတ္ေကာင္…တို ့ရဲ ့အေရးပါမွဳက

ေလ်ာ့က်သြားျပီး… ဖန္တီးသူရဲ ့ စိတ္အစဥ္မွာ…တဖ်တ္ဖ်တ္ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ စိတ္ကူးအာရံဳေတြကိုသာ

အမိအရ ဖမ္းဆုပ္နိုင္ဖို ့ ၾကိဳးစားလာၾကပါျပီ..။

ေမာ္ဒန္ ၀တၳဳတိုေတြမွာ…ဇာတ္လမ္း မဲ့ လာပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ သရုပ္ေဖာ္မွဳ ေ၀..၀ါး လာပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့…. အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ ေပၚေပါက္လာျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ…

အစဥ္အလာေဟာင္း ၊ စံသတ္မွတ္ခ်က္ အေဟာင္းေတြကို ခ်ိဳးဖ်က္ျပီး..

လမ္းရိုးၾကီးက ခြဲထြက္လိုက္တဲ့ အနုပညာရွင္ေတြ…၊

လမ္းရိုးက ခြဲထြက္ ထားတဲ့ အနုပညာပစၥည္းေတြ….

အရွိန္အဟုန္ျပင္းစြာ….

ျဖစ္ေပၚလာၾကတာပါပဲ..။

အနုပညာဆိုတာကို ဖန္တီးျခင္းတစ္ခု ( CREATION ) အျဖစ္ ျမင္နိုင္သူ ဆိုရင္…

အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ ေပၚေပါက္ အားေကာင္းလာျခင္းကို မမုန္းနိုင္ပါဘူး…။

_______________________________________________

ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္တဲ့အရာေတြ ထဲမွာ… အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ ( IMPRESSIONISM ) လည္း ပါ…ပါတယ္။

______________________________

ဒီ၀ါဒ ကို အာလံုးလည္း ၾကားဖူး သိဖူးၾကလိ္မ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်မိတဲ့

အနုပညာဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚ အခ်က္အလက္ တစ္ခုကို တို ့…ထိ ေဖာ္ျပတာပါ။

အတြန္ ့တက္ ေဆာင္းပါး..လို ့ ထင္ရင္လည္း ထင္သြား နိုင္ပါတယ္။

________________________________________

ဘာပဲ..ေျပာေျပာ

အနုပညာ ေလာက တိုးတက္ဖို ့ရည္ရြယ္သူေတြ ဟာ…

အနုပညာအေၾကာင္းေတြ..ေျပာေနရမယ္..လို ့

ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ။

_________________________________

( အတြန္ ့တက္…၀ါက် )

ဒီ၀ါက်ကေတာ့ အတြန့္တက္ ၀ါက် ပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ ရဲ ့ ဒီ ေဆာင္းပါးမွာ သံုးထားတဲ့..IMPRESSIONISM ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို

DICTIONARY ( အဂၤလိပ္ျမန္မာ အဘိဓါန္ ထဲ့မွာ ဖြင့္ဆိုထားတဲ့ အဓိပၼါယ္.မ်ားအတိုင္း သံုးဖို ့ မရည္ရြယ္ပါဘူး။)

IMPRESSIONISM ကို IMPRESSIOMISM ဆိုတဲ့ စကားလံုးအတိုင္းပဲ….သံုးခ်င္ပါတယ္ ။

သမားစဥ္ဆက္ လည္း အင္ပရက္၇ွင္ ၀ါဒ လို ့ပဲ..ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကတာ မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။

————————————

ေလးစားစြာ..ျဖင့္…

အလင္းဆက္

alinsett.art@gmail.com

ေအာက္မွာ…တာရာမင္းေ၀ရဲ ့ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္ ။

ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ စာေမးပြဲ

အဲဒီစာအုပ္က

သူ႔ကုိယ္သူကဒ္ထူအကၤ် ီနဲ႔ျပန္ခ်ဳပ္တယ္

အဘိဓါန္ နဲနဲလုပ္မလို႔တဲ့ … ။

စီးကရက္ကေျပာတယ္

သူ႔ကို ႏွဳပ္ခမ္းဖ်ားမွာ တပ္ရင္တပ္ပါ

တံေတြးနဲ႔ လာမကပ္ပါနဲ႔ … တဲ့

( ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္ေလ )

ဖိနပ္က

ေလွကားေျခရင္းမွာ ရပ္တယ္

သူ႔အေမက

အလွဴအိမ္ေတြဖက္ မသြားဖို႔မွာထားတယ္ ။

တီ .. တီ .. တီ

နာရီက သူ႔ကိုယ္သူ ႏွိဳးစက္ေပးခ်င္လွျပီ

မ်က္မွန္က ႏိုးျပီး မ်က္လံုးက မႏိုးဘူး

ဆိုးလိုက္တာ ။

ေဂါက္သီးရိုက္တံကလည္း

ေျမၾကီးထရံမွာ သူ႔ကိုခ်ိတ္ထားလိုက္ပါတဲ့

“က်င္း” ေတြကို နာခံရတာ “က်ဥ္း” တယ္ဆိုပဲ … ။

ေဆးပုလင္းကို စားပြဲေပၚ တင္ထားလိုက္ေတာ့

ေဖာ့ဆိ႔ုလို

ကြ်န္ေတာ့္ကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးပါ … ။

အဲဒီမွာ

ခင္ဗ်ားအတြက္ ေျခၾကြခ

လမ္းေလွ်ာက္ျပလိုက္စမ္းပါ

ဆင္မ ယဥ္သာ … ။

alinsett

About alinsett

alinsett has written 615 post in this Website..

. . .