လူေတြဟာ…
တျခားတျခားေသာ
အေကာင္ပေလာင္တိရိစာၦန္ေတြနဲ႔ ႏွိဳင္းယွဥ္ရင္ အသိဥာဏ္ပညာ
အရာမွာေရာ၊ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္တဲ့ေနရာမွာေရာ တျခားအေကာင္နဲ႔ မတူတာ လူေတြရဲ့ထူး
ျခားခ်က္တခုဘဲ..

ရယ္ျခင္း၊ ငိုျခင္း၊ လြမ္းျခင္း၊ ေဆြးျခင္း၊ သတိရျခင္း၊ တမ္းတျခင္း၊
ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္ျခင္းေတြမွာလည္း တျခားတျခားေသာ အေကာင္ပေလာင္
တိရိစာၦန္ေတြနဲ႔ ႏိွဳင္းယွဥ္ရင္ ပိုမယ္လို႔ထင္ပါတယ္…တခိ်ဳ႔တိရိစာၦန္ေတြလည္း
ရိွေကာင္းရိွမွာပါ…ဒါေပမဲ့ လူေတြလို သဲသဲကြဲကဲြ ႀကီးမေတြ႕ရဘူး…

လူေတြဟာ လြမ္းေဆြး လိုက္ရင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ငိုလိုက္ရင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊
ရယ္လိုက္ရင္ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္သာထင္သာတဲ့ အေနအထားမွာ ေတြ႔ရတယ္…

ဒီေနရာမွာ လြမ္းေဆြးျခင္း၊ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
လူေတြ ရင္ဆိုင္ရၿပီဆိုရင္ တျခားေသာ အေကာင္ေတြနဲ႔ မတူဘဲ သတိရတာထက္ လြန္ကဲ
လာေတာ့ လူကိုေက်ာ္ၿပီး၊ လြန္ၿပီးေတာ့ စေတြးလာေတာ့တယ္..

ဒီေနရာမွာ အထူးသျဖင့္ေဆြးေႏြးလိုတာကေတာ့ ေသသြားတဲ့ လူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
က်န္ခဲ့တဲ့ လူေတြရဲ့ လြမ္းဆြတ္ သတိျခင္းကို ဦးစားေပးၿပီးေျပာလိုပါတယ္…

ဥပမာ..ကိုယ့္ရဲ့မိဘေဆြမိ်ဳး ညီအကိုေမာင္ႏွမေသသြားရင္ ကိုယ္သတိရတဲ့
အတိုင္းအတာထက္ လြန္ကဲရင္ေတာ့ ဒီလူေသၿပီး တေနရာ
ရာမွာ ရိွႏိုင္တယ္ဆိုတာ တပါးသူက လာေဟာရင္ အမ်ားစုက သိပ္ႀကိဳက္တာေပါ့…
ဘာျဖစ္လည္းဆိုေတာ့ …ကိုယ္ခ်စ္ရတဲ့လူျဖစ္ေနလို႔ ..ဘယ္သူမွ
မေသခ်င္..မခြဲခ်င္ၾကပါဘူးေလ..ဒါေပမဲ့ သဘာ၀ကို
မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါဘူး..ဒါေၾကာင့္ သဘာ၀ က်က်ဘဲေတြးေခၚဖို႔ စဥ္စားသင့္တယ္…

ကိုယ္နဲ႔ မသိတဲ့လူ၊ မခင္တဲ့ လူမ်ားဆိုရင္ ေသသြားလည္း အေနသာႀကီး
စိတ္မ၀င္စားဘူး မဟုတ္လား..
ဒါေပမဲ့ ကိုယ္သိပ္းမုန္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ေသျပန္ရင္လည္း စိတ္ကသူ႔ကို..ကိုယ္က ေၾကာက္ေနေတာ့
ဘယ္ေန႔က် လာေခၚေတာ့ မလိုလို ျဖစ္ျပန္တယ္ ..
လူ႔စိတ္ေတြ ဟာေလာဘဆိုတဲ့ လိုလားစရာ နဲ႔ေတြရင္တမိ်ဳး၊ ေနာက္ ေဒါသဆိုတဲ့
မလိုလားစရာနဲ႔ေတြ႔ေတာ့လည္း တမိ်ဳး စိတ္ကဟိုအစြန္းကပ္.. ဒီအစြန္းကပ္ ျဖစ္ေနတာ
တရား မသိၾကလို႔ဘဲ…မဟုတ္လား?..

ကာမတဏွာ၊ ဘ၀တဏွာ၊ ၀ိဘ၀တဏွာ ရိွၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္လူသားပီပီ သူ႔အစဲြကိုယ့္
အစြဲနဲ႔ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္ယူ..သူႀကိဳက္တာ သူယူေနၾကတာပါ..

ဘာသာတရားတိုင္း၊ လူမိ်ဳးတိုင္းကလည္းေသသြားတဲ့လူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ..
ႏွစ္ပတ္လည္ အခန္းအနား၊ ဆုေတာင္းပဲြ အခန္းအနား၊ ေသသြားတဲ့ လူအတြက္
ရက္လည္ဆြမ္း အမွ်ေ၀ စသည္စသည္ျဖင့္ အမိ်ဳးမိ်ဳးျပဳလုပ္ၾကပါတယ္…

တခိ်ဳ႔ဘာသာကေတာ့.. ေသၿပီးရင္ တေနရာရာမွာ စားရမဲ့၊ေသာက္ရမဲ့ မလြတ္မကၽြတ္တဲ့
ၿပိတၱာဘ၀မ်ားေရာက္ရင္ ဒီကအမွ်အတန္းလုပ္ေပးလိုက္ရင္ တဖက္ကၾကားလို႕ သာဓု
ေခၚရင္ ေကာင္းတဲ့ ဘံုဘ၀ကိုျပန္ေရာက္တယ္..ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္ေမးပါရေစ..
အဲဒီ ေသသြားတဲ့ လူကသူရဲ႔ နာမည္ကို ေနာက္ဘ၀
အထိေတာင္မွတ္မိလား?..ေနာက္ဘ၀မေျပာနဲ႔ အဖ်ားႀကီးလို႔
ကေယာင္ကတန္းေျပာတဲ့လူေတြ ေမ့ေဆးေပးလို႔ သတိရခါစ လူနာေတြ၊ သူနာမည္ေတာင္ သူမမွတ္မိပါဘူး..စိတၱဇလူနာေတြ မေသေသးဘူး သူ႔နာမည္၊ ညီအကိုေမာင္ႏွ နာမည္ စတာေတြလည္း မမိွတ္မိပါဘူး…သူတို႔က ေနာင္ဘ၀
အထိေဆြမိ်ဳးေတာ္ခ်င္ေသးတာကို..ဒါေတြဟာ သႆတ မိစၦာဒိ႒ိေတြဘဲ မဟုတ္လား?..
သူတို႔ကို သူတို႕လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္တဲ့.. ကဲဒါဆို အခုပိ်ဳးၾကဲ အခုဒီဘ၀
အပင္ေပါက္ရမွာေပါ့.. ဘာျဖစ္လို႔ ေနာက္ဘ၀မွ အပင္ေပါက္ရသလဲ?…
ဒါတရားဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ လဲြမေနဘူးလား?…

တခိ်ဳ႔က်ေတာ့ ….
လူဟာ နာဂိုကတည္းက ေသမိ်ဳးမဟုတ္ဘူး..ဘုရားသခင္က ဥယ်ာဥ္ထဲက အသီးကို မစားနဲ႔ စားရင္ စားတဲ့ေန႔ကစၿပီး ေသရမယ္စသည္စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ..သူ႔ကိုယံုၾကည္ရင္
ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ သူ႔ကို မယံုၾကည္ရင္ငရဲဘံုေရာက္….
ေနာက္အယူတစ္မိ်ဳးၾကျပန္ေတာ့ လူဟာေသၿပီးရင္ ၿပီးတာဘဲ ဘာမွမျဖစ္ဘုူး။ ဘ၀ဟာျပတ္တယ္ ဆိုတဲ့ ဥေစၦဒ မိစာၦဒိ႒ိ…..

တခိ်ဳ႔ၾကေတာ့ လူေသၿပီးရင္လူျပန္ျဖစ္တယ္ …မိစာၦဒိ႒ိက မလြတ္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္..
ေသၿပီးရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ၊ မျဖစ္ဘူး ဆိုတာဘဲေဟာေနၾကတာဘဲ မဟုတ္လား…
သူတို႔ေျပာသလို ေသၿပီးရင္ ဒီလိုျဖစ္မယ္လို႔ ဘာနဲ႔
သက္ေသထူမလဲ?.. သူတို႔ေရာ တကယ္သိလို႔လား?..လို႔ေမးစရာရိွတယ္…
ဒါေတြဟာ သဘာ၀လြန္ အေတြးေတြပါ…

အားလံုးေသာ သတၱ၀ါေတြ အေပၚေမတၱာမွ်ရမယ္..လူေသတာက်ေတာ့
အမိ်ဳးမိ်ဳးလုပ္ေပးၾကတယ္…ကိုယ္ခ်စ္လွတဲ့ အိမ္ေမြး တိရိစာၦန္ေတြကိုက်ေတာ့
ဘယ္သူမွ သူ႔တို႔ အတြက္ အခန္းအနား လုပ္ေပးတာ မေတြ႔ရပါဘူး…
လူေတြေသရင္ ေၾကာက္လိုက္ၾကတာ…တိရိစာၦန္ေတြေသရင္ ဘယ္သူမွ မေၾကာက္တဲ့ အျပင္ သူရဲ့ အသားကိုေတာင္ဖဲ့ၿပီး ယူစားလိုက္ဦးမယ္..

ေနာက္လူေသကို ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေၾကာက္တာ မဟုတ္တန္ရာဘူး..ဘာျဖစ္လဲ ဆိုေတာ့
အခုေန လူေသေတြရဲ့ အကၤ်ီ၊ေဘာင္းဘီထဲ
ေရႊထုတ္ေငြထုတ္ ေလးမ်ားေတြ႔ၾကည့္ပါလား?.. လူကိုေၾကာက္မွာလား?
ေရႊထုတ္ေငြထုတ္ကို ေၾကာက္မွာလား? ေနာက္ ဥပမာတခုက…ကိုယ့္ေနာက္ကို
လူဆိုးဓါးျမေတြက ေနာက္ကေနဓါးနဲ႔ လိုက္ခုတ္သတ္မယ္ဆိုရင္ ေျပးစရာခိုေအာင္းဖို႔
ေနရာက သခၤ်ိဳင္းအုတ္ဂူဘဲ ရိွတယ္ဆိုပါေတာ့..အဲဒီ အခိ်န္မွာ မေကာင္းတဲ့ လူဆိုး
လူမိုက္ကိုေၾကာက္မွာလား? သခၤ်ိဳင္းအုတ္ဂူကိုေၾကာက္မွာလား?..

အခုေၾကာက္ေနတာ စိတၱဇေၾကာက္ ေၾကာက္ေန
ၾကတာေတြပါ လို႔ေျပာခ်င္တယ္…တကယ္မရိွတဲ႔ အရာကိုေၾကာက္ေနတာ အပိုေတြေပါ့..
တကယ္ေၾကာက္ရမွာက.. မေကာင္းတဲ့လူဆိုး၊လူမိုက္ေတြကို ေၾကာက္ရမွာဗ်ာ…

ဘာသာ၀င္တိုင္းဟာ သူ႔ဘာသာရဲ့ ၀န္ကိုေတာ့ ထမ္းေနရပါတယ္..ဒါေပမဲ့
တခိ်ဳ႔ဘာသာေတြဟာ ၀န္ေပါ့တယ္..တခိ်ဳ႔ဘာသာ မ်ားဆိုရင္ အားလံုးဟာ ဘုရားသခင္ရဲ့
အလိုေတာ္က်ဆိုေတာ့ သူ႔ကိုယံုၾကည္ရင္ ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္. သူ႕ကို မယံုရင္
ငရဲဘံု ေရာက္ ဆိုေတာ့ သူတို႔ အတြက္ တေစၦသရဲ
ျပႆနာမေျဖရွင္းရေတာ့ဘူး.၀န္နည္းနည္းေပါ့တယ္လို႔ေျပာရမွာေပါ့… အေကာင္ပေလာင္ဟာ လူေတြစားဖို႕ အတြက္ သူတို႔ဘုရားက ဖန္ဆင္းေပထားတယ္ ဆိုခါက်ေတာ့ ..သူတို႔ ဘုရားကဘဲ အကုန္လံုးတာ၀န္ယူတယ္ ..ဘာတခုမွ အသံုးခ်လို႔ မရတဲ့ အရူးလြယ္အိတ္ခ်င္းအတူတူ.. လြယ္အိတ္အျပည့္ လြယ္တဲ့ လူရဲ့လြယ္အိတ္နဲ႔
လြယ္အိတ္တ၀က္ လြယ္တဲ့လူက..ဘယ္သူက ၀န္ပိုေလးသလဲ?..

၀န္ေပါ့ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အသံုးခ်လို႔ မရတာေတြကို ျမန္ျမန္စြန္႔ပစ္ဖို႔ ပါဘဲ..ခ်က္ခ်င္း မကုန္ေသးေပမဲ့ နည္းနည္းသိ နည္းနည္းစြန္႔ေတာ့ နည္းနည္းေပါ့တာေပါ့ မဟုတ္လား?…

ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္ခံတဲ့ ရိုးရာဘာသာက်ေတာ့ သူမ်ားအသက္သတ္ရင္ သူ႔ရဲ့
အေမြးအမွ်င္ ပမာဏ အတိုင္းျပန္ခံရတယ္..
သူမ်ားရဲ့ အသားကိုလည္းစားတယ္..ၿပီးေတာ့အျပစ္လို႔လည္းျမင္တယ္ဘယ္တခုကမွ
ျပတ္ျပတ္သား ယူလို႔မရဘူး…
ဘုရားက လူကိုသတ္တဲ့ အျပစ္နဲ႔ အေကာင္သတ္တဲ့အျပစ္
၀ိနည္းပညတ္ခ်က္ မတူတာကေတာ့ စဥ္းစားစရာဘဲ?…သူတို႕ အရသာခံဖို႕က်ေတာ့
တရက္တရက္ေသလိုက္တဲ့ အေကာင္ေတြ…ပဲြတပဲြလုပ္မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳတင္ ေအာ္တာ မမွာယူဘဲဘယ္ရမလဲ?..” ျမင္၊ ၾကား၊ သံသယ” ဆိုရင္မစားေကာင္းဘူးတဲ့…..ဒီလို
ႀကိဳတင္ၿပီး ေအာ္ဒါမွာယူမွ ရတယ္ဆိုတာ နည္းနည္း ေလးမစဥ္းစား မိဘူးလား?..
သံသယေလးေတာင္ မရိွဘူးလား?..တကယ္ဘဲ မရိွတာလား? သိေနရဲ့သားနဲ႔ မသိသလိုဘဲ စားလိုက္တာေပါ့..အဲလိုလား?…

သူမ်ားေတြ လွဴဖို႔က်ေတာ့ တိုက္တြန္း သူမ်ားေသေတာ့ အမွ်ေပးေ၀..ကိုယ့္ရဲ့
ပစၥည္းကို ေျငာ္ျငာတံုးကေျငာ္ျငာၿပီး အမွ်ျပန္ေ၀တယ္ဆိုတာ
ကိုယ့္ေရာင္းကုန္ကို အာမ မခံရဲတာဘဲ…မေသခ်ာရင္ အစကတည္းက မလွဴခိုင္းနဲ႔ေပါ့
မဟုတ္ဘူးလား?..

ေဆးဆရာဟာ လူနာကို ကုသရင္ အခုဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကိုဘဲၾကည့္ရမယ္ …
သူ႔ေဆးနဲ႔ ေပ်ာက္ႏိုင္ရင္လည္း ေပ်ာက္ႏိုင္တယ္လို႔ဘဲ ေျပာရမယ္..တကယ္လို႔
မေပ်ာက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္လည္း..ငါေတာ့ မကုသႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဒီေရာဂါနဲ႔ေသရမယ္ စသည္ျဖင့္ ဒီေလာက္ဘဲ ေျပာႏိုင္ပါတယ္..အခုေတာ့ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ငါ့ေဆးကိုေသာက္
မင္းေနာက္ဘ၀မွာ ေရာဂါေပ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ဒီေဆးဆရာ
ကိုေခၚသင့္သလား? မေခၚသင့္ဘူးလားစဥ္းစားေပါ့..ဒါဟာေဆးဆရာရဲ “ခြင္”
နယ္ပယ္မဟုတ္ဘူး..ေဆးဆရာရဲ့ ခြင္ဟာ ေမြးေသ အတြင္းဘဲ…

ေမြးေသ အတြင္းက ဘုရားတရား မဟုတ္ဘူးလို႔ထင္ရင္ ဘုရားမေျပာေသာစကား အဗ်ာကတ တရားနဲ႔ ျပန္ခိ်တ္ဆက္ရမွာေပါ့..အဗ်ာကတ တရားကသက္ခံေနတာဘဲ..ေျပာခ်င္တာ ဘုရားတရားဟာ တခုနဲ႔ တခုဆက္စပ္ေနရမယ္၊ဟိုေနရာမွာ တမိ်ဳး ဒီေနရာမွာတဖံု ဒီလို မျဖစ္ရဘူး…ဘုရားဟာလည္း ေဆးဆရာဘဲမဟုတ္လား?…မဂၢင္ရွစ္ရွစ္ပါးဟာ ေဆး၀ါး
ေတြဘဲ..

ပစၥည္းတခုဟာ ထုတ္လုပ္ၿပီးရင္ ပစၥည္းရဲ့ အရည္အေသြး စံခိ်န္ စံညႊန္း ျပည့္မျပည့္ ဆိုတာ အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရ႒ာနကို ပို႔ရသလို … အခုလည္း ဘုရားတရား တကယ္ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာ တရားဂုဏ္ေတာ္ (၆)ပါးဆိုတဲ့ စစ္ေဆးေရး ႒ာနကိုပို႔ၾကည့္ေပါ..အဲဒါ တရားဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးဖို႔ေပတံဘဲ?…

ဒါေၾကာင္း အဗ်ာကတမွာ လူေတြေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ဘုရားမေျဖတာ အေၾကာင္းရိွတယ္?..
လူေတြေသၿပီးရင္ ျဖစ္သလား? မျဖစ္ဘူးလား? ျဖစ္တာလည္း မဟုတ္? မျဖစ္တာလည္း
မဟုတ္ စသည့္ အခ်က္ေပါင္း(၁၀)ခ်က္ ကိုေဟာခဲ့တာဘဲ..တရားဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ဘဲ ေျပာေျပာ မွန္ေနတယ္ေနာ…
ဘုရားကေတာ့ လူကို ပစ္တိုင္းေထာင္ရုပ္လို ရွင္းရွင္းေလးဘဲ
ညႊန္ျပပါတယ္…ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ရႈပ္လိုက္တဲ့ ႀကိဳးကေတာ့ မေျပာနဲ႔….

ကဲစာလည္းရွည္သြားၿပီ…ဒီေကာင္ လူကိုတိုက္ခိုက္ေ၀ဖန္ေနတာဘဲ
လိုထင္ေနဦးမယ္..ကၽြန္ေတာ္က ေဘာလံုးကိုဘဲ ကန္ပါတယ္ လူကို
မကန္ပါဘူးေနာ..လူေပၚမွာ ကပ္ေပါက္ေနတဲ့ အစဲြေတြကို ေျပာေနတာပါ…စဥ္းစားဖို႕
အေတြးလက္ေဆာင္ေလးေပးလိုက္တယ္..

– ေသသြားတဲ့လူအတြက္ ေအာင့္ေမ့ဖြယ္ အခန္းအနားလုပ္ရင္ ဒီလူေသသြားၿပီ ဘာမွ
မရိွေတာ့ဘူး၊ ဘာမွ မက်န္ေတာ့ဘူးလို႔ လည္း မလုပ္ေပးၾကနဲ႔..

– ဒီလူေသသြားလို႔ သူ၀င္ပူးတယ္ သူအသက္ရွင္စဥ္ကာလ ရိွေနသလိုမိ်ဳးလည္း
မလုပ္ေပး ၾကနဲ႔…

– ထိုသူ အသက္ရွင္စဥ္ သူ႔ရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးတရားေတြရိွခဲ့တယ္..ဒါေၾကာင့္
သူေသသြားေသာ္လည္း ဒီေက်းဇူးတရားေတြ၊ အဆံုးအမေတြ၊ အရည္အခ်င္းေတြ
က်န္ခဲ့တယ္ စသည္ျဖင့္ ေအာင့္ေမ့ေပးရမယ္။ လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသတာ
အဲဒီအရည္အခ်င္းေကာင္းေတြ က်န္ခဲ့လို႔ သူတို႔ကို ေအာင့္ေမ့ဖြယ္ အခန္းအနားေတြလုပ္
ေနၾကတာဘဲ မဟုတ္လား..
အရည္အခ်င္း အေလွ်ာက္အတိုင္း ေလွ်ာ့ၿပီး၊ ပိုၿပီးေတာ့ မလုပ္ေပးၾကနဲ႔….

About Ko out of...

Ko out of... has written 91 post in this Website..