သံသရာတစ္ခုလံုးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ဆိုတာ အလြန္တိုေတာင္းတဲ့ အရာတစ္ခု ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒီလို တိုေရ ရွားေရ ေနထိုင္လာၾကတဲ့ဘ၀ထဲမွာ အမုန္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာ့အတြက္ေၾကာင့္ ပ်ဳိးစိုက္ၾကမွာလဲ …။

             “ အသက္အရြယ္က အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးပါသည္။ ထိုအခါ အရာရာကို တစ္ခုလံုးထဲမွာ သူ႕ေနရာႏွင့္သူ ေနသားတက်ျဖစ္ေအာင္ ႐ႈျမင္တတ္ လာၿပီဆိုလွ်င္ အားလံုးအေပၚ နားလည္ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မယူဘဲ ခြင့္လႊတ္တတ္လာသည္။” ဒါက Will Durant  ရဲ႕ The Pleasure of Philosophy”  ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက အဆိုပါ။ သူ႕မူရင္း အတိုင္း ေရးျပရရင္ေတာ့  ” So wisdom may come as the gift of age and seeing things in reach the Perspective in which understanding pardons all ” 

                နားလည္ျခင္းႏွင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာ၊ အသက္အရြယ္ စသည္ … အသက္ႀကီးလာတိုင္း အသိလိမၼာ ဥာဏ္ပညာကို လက္ေဆာင္ရႏိုင္ပါသလား …၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရွ႕မွာ ၊ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ လက္လွမ္းမီွရာ ပတ္၀န္းက်င္မွာ … ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ထိုအရာေတြကို တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ရခဲ့ပါသလား …။ အသက္ႀကီးလာသေလာက္ ဥာဏ္ပညာမဲ့လာသူေတြ၊ အသိအလိမၼာကန္းသူေတြ၊ ယုတ္မာေကာက္က်စ္မႈ ကၽြမ္းက်င္လာ သူေတြက မ်ားသထက္ မ်ားေနသလိုပါပဲ။ ေရခံေျမခံ မေကာင္းလို႔ဘဲလား၊ အဲဒါကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းပယ္ပါရလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရခံေျမခံက အလြန္တန္ဘိုးႀကီးၿပီး၊ အလြန္အဆီအႏွစ္ျပည့္တဲ့ေနရာပါ။ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမတို႔ စည္ပင္ထြန္းေတာက္ရာ ေနရာ …၊ ဒါဆို မ်ဳိးေစ့မမွန္လို႔ အပင္မသန္ျခင္းလား။ ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ပါ။ မ်ဳိးေစ့ေတြက ဘယ္ကလာခဲ့ၾကလို႔ မမွန္ၾကေတာ့ တာလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ …။ အကုသိုလ္တရားတို႔ ထူေျပာရာ၊ မတရားမႈတို႔ ဆူၿဖိဳးရာေနရာ၊ မညီမွ်ျခင္း၊ အႏိုင့္အထက္က်င့္ျခင္း၊ အားႀကီးသူစားစတမ္း ကစားပြဲတို႔စည္ပင္ရာ ဒီေတာအုပ္ ႀကီးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာ့အတြက္ေၾကာင့္မ်ား က်ံဳလွီညြတ္ေခြစြာ ခ်ိနဲ႕ယိုင္နဲ႔စြာ ဘာ့အတြက္ ေၾကာင့္ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ၾကတာလဲ။

          မိတ္ေဆြည့ံေတြကို ထပ္ခါတလဲလဲ ေပါင္းဖက္ၿပီး မျဖစ္ေသးတဲ့အကုသိုလ္ေတြ ႀကီးထြား၊ ရွိၿပီးသားကုသိုလ္စိတ္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ …၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ည့ံခဲ့တာပါလား …။ ဘယ္ကလာခဲ့ၾကလို႔လဲ …၊ ဒီအေျဖကို ဗုဒၶက ေျပာခဲ့ၿပီးသားပါ။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ကမၻာ့ဗုဒၶ သာသနာျပဳ၊ အဘိဓဇ မဟာ ရ႒ဂု႐ု သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ေသ႒ိလက ဗုဒၶရဲ႕ အဆိုကို ရွင္းျပဖြင့္ဆိုထားတာက ပိုၿပီးရွင္းပါတယ္။

” Now the answer very briefly to the first question, Where did we come From? We come from out of the past. This life is the result of the past life, before this life. We come out of the things we have done before, out of the past labours unfinished.”  ယခုဘ၀မတိုင္မီ အတိတ္ဘ၀က လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အတိတ္ဘ၀မွ မိမိတို႔ျပဳခဲ့ေသာ ကမၼ၀ဋ္ေၾကာင့္ ၀ိပါက၀ဋ္အျဖစ္ ဤဘ၀ကို ရလာျခင္း ျဖစ္သည္။ မေက်ေသး ေသာ၀ဋ္ေၾကြး၊ ကံေၾကြးမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

           ဗုဒၶရဲ႕အလိုကို ဖြင့္ဆိုရွင္းျပတဲ့ ေနရာမွာ ဤအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္က ႐ိုးရွင္းတိက်တဲ့ အေျဖပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကသာ ဟိုပုတ္ထုတ္ ဒီပုတ္ထုတ္၊ ျပႆနာကို ထမင္းရည္ပူလွ်ာလႊဲ လုပ္တတ္တဲ့ ခပ္ည့ံည့ံအက်င့္မ်ားေၾကာင့္ အေျဖက မႈန္၀ါးသြားခဲ့တာပါ။ အမွန္က ည့ံခဲ့လို႔ကို ည့ံလာရတာ မဟုတ္လား။ ဒီလိုဆိုေတာ့လဲ လုပ္ႏိုင္တဲ့သူ၊ ျပဳႏိုင္တဲ့သူတို႔ ျပဳသမွ် ခံစရာရိွလွ်င္ ေက်နပ္စြာ ခံႏိုင္ရည္ရိွဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာ မဟုတ္လား။ မေက်နပ္ခ့ဲလွ်င္ ဒါ … ကံေၾကြးအအသစ္   … မလုပ္နဲ႔ … ၊ ငံု႔စရာရိွလွ်င္ ငံု႔ေနလိုက္႐ံု … ဒီလိုလား …။

             ဆိုေတာ့ … အမုန္းကို မ်ဳိးမပြားၾကဖို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔က လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို ႏုနယ္တဲ့ လူ႕အႏၶလူည့ံေတြ မဟုတ္လား ..။ အညံ့ခံစိတ္တို႔ အငံု႔ စိတ္တို႔ကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခိုင္းတာ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပ ေဆြးေႏြး ေနတာေတြက ဗုဒၶအလုိက် ေလာကီေနနည္းထိုင္နည္း အနည္းအက်ဥ္းကို ခ်ဥ္းကပ္ျပတာပါ။

            ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာ ”ရွဥ့္လဲေလွ်ာက္သာ ပ်ားလဲစြဲသာ” .. လမ္းေၾကာင္း မရိိွပါ။ တစ္လမ္း တည္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ပါပဲ။ ပ်ားစြဲေသာလမ္းကို ရွဥ့္မေလွ်ာက္ပါ။

             ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ေသ႒ိလရဲ႕ ” Essential themes of Buddhist Lectrurers given ”  ရဲ႕ စာအုပ္ထဲက ဗုဒၶအဆိုတစ္ခုနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ပါရေစ။

” To the wise man the life he lives here is an opportunity to rid himself of the burden which he has accumulated in the past; to rid himsefl of his own wrong doing, his wrong view points, to rid himself of his wrong concepts of life and death, and leaving them all behind, to place his feet upon the middle way. “

” အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူအား ဤဘ၀တြင္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ျခင္းသည္ အတိတ္က သူရွာမွီးစုေဆာင္းခဲ့ေသာ ကံေဟာင္း၀န္ထုတ္ကို စြန္႔ပစ္ဖို႔လည္းျဖစ္၍ သူျပဳမွား ခဲ့သမွ် အျပဳမွားအျမင္မွားမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ဖို႔လည္းျဖစ္၍ အသက္ရွင္ျခင္း၊ ေသျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သူ၏အယူအဆမွားမ်ားကို သုတ္သင္ဖယ္ရွားထားခဲ့ၿပီးလွ်င္ သူ၏ေျခအစံုကို မဇိၥ်မပဋိပဒါ ဆိုေသာ အလည္လမ္းေပၚမွာ ခ်မိေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

 

သုထက္မွဴး

 

About Thu Htet Hmu

Thu Htet Hmu has written 13 post in this Website..

I would like to be a poet not a politician. I made up my mind to against unfair rule, government organization, political organization, whichever nation or races if they insult or neglect the human rights.