ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ သြားၿပီး ေသာင္တင္ရင္ အနည္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာေတာ့ ျဖစ္မွာပဲ ဒီစကားကုိ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၂ဝ)ေလာက္ကတည္းက ေအာင္ေကာင္းၾကားခဲ့ ရဖူးတာပါ။ ေျပာတဲ့လူကလည္း ”မႏၲေလး စာေပေလာကမွာ ၾသဇာႀကီးမားတဲ့ ဆရာႀကီးတစ္ဦးပါ။ ခုေတာ့မရွိရွာေတာ့ပါဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆရာႀကီး ေျပာမယ္ဆုိရင္လည္း ေျပာစရာပါပဲ။ မႏၲေလးသားေတြဟာ တစ္ေလွ်ာက္လံုးက စာေပ၊ အႏုပညာနယ္ပယ္မွာ တကယ္ပဲစြာခဲ့ၾကတာကိုး။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာပဲ ၾကည့္ၾကည့္ စာေပေလာကမွာပဲ ၾကည့္ၾကည့္ တျခား အႏုပညာနယ္ပယ္မွာပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ထိပ္တန္းေနရာမွာ ရွိေနတဲ့ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရတဲ့ ပညာရွင္ေတြထဲမွာ မႏၲေလးသား ပညာရွင္ေတြက မပါမျဖစ္ ပါေနၾကစၿမဲပါ။
႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ ဆိုရင္ ထိပ္တန္း ဒါ႐ိုက္တာႀကီးေတြထဲမွာ ၾကည့္မလား၊ အကယ္ဒမီ ေမာင္တင္ဦးက ”႐ုပ္ရွင္မင္းသား ထဲမွာေတာ့ ဆရာၫြန္႔ဝင္းတို႔၊ ေဇာ္ဝမ္းတို႔ မႏၲေလးသားေတြကပဲ ထိပ္တန္းေနရာ ယူခဲ့ၾကတာ။ သီခ်င္းေရးဆရာေတြ၊ အဆုိေတာ္ေတြ ၾကည့္ဦးမလား၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔၊ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္တို႔၊ ေမရွင္တို႔၊ အၿငိမ့္နဲ႔ ဇာတ္သဘင္ေလာကမွာေကာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၊ စိန္ေအာင္မင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ သိန္းေအာင္တို႔၊ လွကေလးစိန္တုိ႔၊ ေလဘာတီမျမရင္တုိ႔၊ စာေပေလာက၊ ကဗ်ာေလာကမွာ ဆိုရင္ ပုိၿပီးေတာ့ သိသာလွပါေသးတယ္။ ဦးလွတို႔၊ ေဒၚအမာတို႔၊ ႏုႏုရည္(အင္းဝ)တုိ႔ ကစလို႔ေပါ့။ ကဗ်ာမွာဆိုရင္လည္း ေခတ္စမ္းေခတ္ကေန (၁၉၇ဝ-၇၅) မိုးေဝကဗ်ာ ေခတ္ထိ ”မႏၲေလးက ထိပ္ဆံုးကပါ”။ ”မႏၲေလး တကၠသိုလ္က ထြက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြထဲမွာ ဆုိရင္ အမ်ိဳးသားစာေပဆုမရဖူးတဲ့ လူမရွိသေလာက္ပါပဲ။
စာေပအယူအဆေရးရာ နယ္ပယ္မွာ စာေပေဝဖန္ေရးနယ္ပယ္မွာလည္း မႏၲေလး ကပဲ အၿမဲဦးေဆာင္ခဲ့တယ္လို႔ေျပာရင္ လြန္မယ္မထင္ေလာက္။
မႏၲေလးစစ္စစ္ မဟုတ္ေပမဲ့ မႏၲေလးမွာႀကီး၊ မႏၲေလးေရခံေျမခံက ထြက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ စာေပပညာရွင္ေတြ မႏၲေလးတကၠသိုလ္က ထြက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ စာေပပညာရွင္ေတြပါ ထည့္ၿပီး ေရတြက္မယ္ဆုိရင္ ေျပာလို႔ ကုန္ႏိုင္ဖြယ္ေတာင္ ရွိမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕။ မႏၲေလးသားေတြဟာ ေဒသစြဲႀကီးတယ္လို႔ ေျပာတာခံၾကပါတယ္။ တကယ္လည္း ဟုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဘက္ေခတ္ (၁ဝ)စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေလာက္ကစၿပီး အရင္ကေလာက္ေတာ့ မျပင္းထန္ေတာ့ဘူး ထင္ပါတယ္။ နယ္စံုပယ္စံုက လူေတြမႏၲေလးမွာ အေျခခ်လာၾကတာရယ္၊ ရသစာေပထက္ မီဒီယာဘက္ကို ေဇာင္းေပးလာၾက တာရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုစာ ဟုိဘက္ကတည္းက ေရးလာခဲ့ၾကတဲ့ မႏၲေလးသား စာေရးဆရာ ေတြမွာေတာ့ ေဒသစြဲေရာ၊ အယူအဆစြဲေရာ၊ အႏုပညာမာနပါ အရင္တုန္းက အတုိင္းပဲ ရွိၾကေသးတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေရ-ေျမ-ရာသီဥတုေၾကာင့္ သဘာဝသစ္ပင္ ပန္းပင္ေတြ အေရာင္ေျပာငး္တတ္သလုိ၊ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္အေျခအေနေၾကာင့္ အယူအဆေတြ အေရာင္အေသြးေတြလည္း ေျပာင္းလဲလာၾကၿပီထင္ပါရဲ႕။
တစ္ခါက အျဖစ္အပ်က္ကေလးကေလးတစ္ခုကို သတိရေနလို႔ ေျပာပါ ပါဦးမယ္။
ရန္ကုန္(၃၃)လမ္း ေလထန္ကုန္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာေပါ့။ စာေရးဆရာေတြ ကဗ်ာဆရာေတြ သူ႕အုပ္စုေလးေတြနဲ႔သူ၊ ႏွစ္ေယာက္တြဲ၊ သံုးေယာက္တြဲ၊ ေလးေယာက္တြဲ၊ ငါးေယာက္တြဲ၊ သူ႕အဖြဲ႕ေလးေတြနဲ႔ သူထိုင္ၿပီး ျငင္းခုန္ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ စာပြဲတစ္ခုက အသံ လွ်ံထြက္လာပါတယ္။
”ဒီလ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းထဲက ဝတၳဳေလးေကာင္းလုိက္တာကြာဖတ္ၾကစမ္းပါ။ ေတာ္႐ံု တန္႐ံုေကာင္းတာမဟုတ္ဖူး။ သိပ္ကုိေကာင္းတာကြ”
အဲဒီလုိ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ေကာင္းေၾကာင္း ျငင္းခုန္ေျပာဆို ေနၾကခ်ိန္မွာပဲ တစ္ဘက္အဖြဲ႕မွာ ထုိင္ေနတဲ့ မႏၲေလးသား စူပါဝမ္း စာေရးဆရာႀကီးက အဆိုပါ စားပြဲဘက္လွည့္ၿပီး လွမ္းေျပာလုိက္ပါတယ္။
”ဟိတ္ေကာင္ေတြ မင္းတို႔ေျပာသလိုသာ အဲဒီဝတၳဳ တကယ္ေကာင္း႐ိုးမွန္ရင္ ေသခ်ာၾကည့္လုိက္စမ္းပါ။ အဲဒါ တို႔မႏၲေလးသား စာေရးဆရာ ျဖစ္ရမယ္”တဲ့။
အင္း စူပါဝမ္းစာေရးဆရာႀကီး ေျပာၾကားတဲ့ အတိုင္းပါပဲ၊ ေသခ်ာေလ့လာ စံုစမ္းလုိက္တဲ့အခါ အဲဒီဝတၳဳေရးဆရာဟာ တကယ္ပဲ။ မႏၲေလးသား ျဖစ္ေနပါသတဲ့။
ကဲ ဒီေတာ့လဲ မႏၲေလးသားေတြ ေဒသစြဲႀကီးတာ လြန္သလားဗ်ာ။

About Bayote

Bayote has written 395 post in this Website..