အတည္အေကာင္း မေရးတာၾကာျပီဆိုေတာ့လည္း ေရးလိုက္ပါဦးမယ္ေလ..။

ကနဦး ေျပာဖူးတဲ့ ဟာသေလးတပုဒ္ အရင္ေျပာပါမယ္ (အမ္.. အတည္ေရးမယ္ဆို)

ဟုတ္ကဲ့ ေရးတာလည္း ေရးတာေပါ့ .. ဒါေလးအာသာေျပေရးလိုက္ဦးမယ္

အေမရိက ကအာကာသယာဥ္ေပၚမွာ ျဖစ္ပါတယ္.. ေဘာပင္ေတြက မင္မထြက္ဘူးတဲ့..။

ဘယ္ထြက္မတုန္း ကမာၻေျမဆြဲအားမရွိေတာ့ မင္ က ဂလိုပဲ ေပျပီး ေနေနတာကိုး ။

ဆိုေတာ့ ကမာၻေျမဆြဲအားမလိုတဲ့ မင္ဖိအားေပးမႈ စနစ္ ပါတဲ့ ေဘာပင္တီထြင္တာ

ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ ပလံုျပီးေနာက္ပိုင္း ေအာင္ျမင္သြားပါေတာ့တယ္။

ဒီသတင္းၾကားေတာ့ ဥေရာပေျမာက္ပိုင္းက အရက္သမား ရုရွ ေတြက ရီပါတယ္။

သူရို႕က ေဘာပင္မင္ မလိုက္ေတာ့ ခဲတံ ေျပာင္းသံုးပါတယ္တဲ့ ..။

ငိငိ

(ဟာသသက္သက္ပါ) ဒါေပမယ့္တကယ္ ေျပာခ်င္တာက Lateral thinking နဲ႕ Problem Solving အေၾကာင္းပါ။

ဟုတ္ပါတယ္။ တခါတေလမွာ Subjective/ Objective ေတြးေခၚမႈေတြနဲ႕ ေသြဖီတဲ့ လက္ေတြ႕က်မႈ အေျဖမွန္ ဆိုတာက

တျခား ခပ္နီးနီးမွာ ေမ့ေလ်ာ့ခံျဖစ္ေနတတ္ပါသတဲ့ ..။ အဲ့ဒါအတြက္ စနစ္တက် ဖန္တီးတည္ေဆာက္မႈ ပါ၀င္တဲ့

ျပႆနာ ေျဖရွင္းနည္း the theory of inventive problem solving ဆိုျပီး Genrich Altshuller နဲ႕ အေပါင္းအပါေတြဟာ

၁၉၄၆ ခုႏွစ္မွာ теория решения изобретательских задач, teoriya resheniya izobretatelskikh zadatch လို႕ေခၚတဲ့

TRIZ ကို ထုတ္ေဖာ္မိတ္ဆက္ပါေတာ့တယ္။

အၾကမ္းျဖင္းေျပာရရင္ေတာ့ ေလာကမွာ ျပႆနာေတြ နဲ႕ ေျဖရွင္းပံုေတြဆိုတာ ေအာက္က အခ်က္ ၄၀ထဲက ေျပးမလြတ္ပါဘူးတဲ့..။

အဲ့ဒီအခ်က္-၄၀ ကို ဒီစာစုမွာ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်က္ ၄၀ လံုးဆို အင္မတိ အင္မတန္ စာေလးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္

၁၀ခ်က္စီပါတဲ့ ပိုစ့္ ၄ပုဒ္ အျဖစ္ ေရးမယ္ စိတ္ကူးမိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္တပုဒ္အေနနဲ႕ practical usage ကို သပ္သပ္ခြဲေရးပါ့မယ္။

(စိတ္ေဖာက္လာရင္လည္း ၾကားထဲ တျခားဟာ ေရးပါဦးမယ္..)

ထားပါဗ်ာ ..ပထမဆံုး အႏွီ အခ်က္ ၄၀ ကို နာမည္ေဖာ္ပါဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္-

1 Segmentation

2 Taking out

3 Local quality

4 Asymmetry

5 Merging

6 Universality

7 Russian dolls

8 Anti-weight

9 Preliminary anti-action

10 Preliminary action

11 Beforehand cushioning

12 Equipotentiality

13 “The other way round”

14 Spheroidality – Curvature

15 Dynamics

16 Partial or excessive actions

17 Another dimension

18 Mechanical vibration

19 Periodic action

20 Continuity of useful action

21 Skipping

22 Blessing in disguise

23 Feedback

24 Intermediary

25 Self-service

26 Copying

27 Cheap short-lived objects

28 Mechanics substitution

29 Pneumatics and hydraulics

30 Flexible shells and thin films

31 Porous materials

32 Colour changes

33 Homogeneity

34 Discarding and recovering

35 Parameter changes

36 Phase transitions

37 Thermal expansion

38 Strong oxidants

39 Inert atmosphere

40 Composite materials

 

စတာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒီစာစုမွာ ေရးမယ့္ မူက ေတာ့ ေဆာက္သင္ပတန္ တကၠသိုလ္က ေန က်ေနာ္ စေနေမာင္ေမာင္ အဲ့ေလ

ေစာရေမာင္ေမာင္ လုပ္လာတဲ့ မူျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဟန္ကေတာ့ က်ေနာ့္မူပိုင္ ေပါက္လြတ္ဗလဖြာ ေရးနည္းနဲ႕ ေရးမွာပါ။

ေကာင္းရင္ က်ေနာ့္ ခ်ီးက်ဴးၾကပါ။ မေကာင္းရင္ ေဆာက္သင္ပတန္ အူနီဗာစ့္တီ ကို ဆဲဂ်ပါ။

ကဲ.. စျပီ

Principle 1. Segmentation

A – Divide an object into independent parts

အရာတခု ကို မွီခိုမႈကင္းတဲ့ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအျဖစ္ ခြဲျခားျပီး ေပါင္းစပ္ ထားျခင္း

B – Make an object easy to assemble or disassemble

အရာတခုကို ျဖဳတ္လို႕ တပ္လို႕ လြယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း

C – Increase the degree of fragmentation or segmentation

ကိုင္းခြဲမႈ ျဖာထြက္မႈရဲ႕ အဆင့္ကို ျမွင့္တင္ျခင္း

ဒါကေတာ့ ရွင္းဖို႕လိုမယ္.. သီးျခား လိုက္စားျခင္း သက္သက္ လို႕ ေျပာႏိုင္လိမ့္မယ္..

ၾဆာ၀န္ေတြကို ဥပမာေပးရမယ္.. မ်က္စိသမား ကမ်က္စိသမား

ေက်ာက္ကပ္က ေက်ာက္ကပ္ အသည္းက အသည္း သီးျခား အႏုစိတ္လိုက္စားေလ့လာရင္း

ေအာင္ျမင္မႈ ဆီသြားၾကတယ္.. အားလံုးကို တခ်ိန္တည္းမွာ အကုန္ အေသးစိတ္ သိဖို႕တတ္ဖို႕က

လက္ေတြ႕မဆန္တဲ့အိပ္မက္ မဟုတ္ပါလား ..။

1-1

 

တခါတရံမွာ ျပႆနာတရပ္ဟာ အစိတ္စိတ္ ပိုင္းၾကည့္ဖို႕ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္ ။ တဖန္ အစိတ္စိတ္ အပိုင္းပိုင္း ျဖဳတ္လို႕တပ္လို႕ရေအာင္

လုပ္ထားပါမွ ပိုျပီး အသံုး၀င္လာ တန္ဖိုးတက္လာ ေနရာက်လာတာေတြလည္း ရွိတယ္ ဆိုတာ ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။ အေပၚက ဥပမာေတြထဲက

တခုျဖစ္တဲ့ မုတ္ဆိတ္ဂ်ဳတ္ကိုပဲ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ တဆက္တည္း လုပ္ထားရင္ ဒါးတုံးတဲ့အခါ လက္ကိုင္ပါ လႊင့္လႊင္ပစ္ေနရလို႕ ႏွေမ်ာစရာပါ။

1-2

သပ္သပ္စီလုပ္ထားလိုက္တဲ့အတြက္ လိုအပ္တဲ့အရာကို လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ လိုအပ္သေလာက္ပဲ ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ သံုးဆြဲႏိုင္လာတယ္ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္က စာေၾကာင္းကို ထင္ဟပ္ေစတာကေတာ့ ယေန႕ တိမ္ေပၚတက္ၾကတဲ့ ကိစၥေတြပဲျဖစ္ပါတယ္(SaaS, Paas, IaaS)

Principle 2. Taking Out

A – Separate an interfering part or property from an object, or

single out the only necessary part (or property) of an object

 

2-1

 

အဲယားကြန္းရဲ႕ အိပ္စတာနယ္ ယူနစ္ျဖစ္တဲ့ ကြန္ပရက္ဇာ ကိုျပရမွာျဖစ္တယ္..။

ကြန္ပရက္ဇာက ဆူညံပီး အပူစြန္႕ထုတ္မႈမ်ားလို႕ သူ႕ကို အျပင္ထုတ္ထားေပမယ့္

သူကြန္ပရက္ဇ္ လုပ္လႊတ္လိုက္တဲ့ေလေအးကိုေတာ့ အခန္းမွာ သံုးတယ္ေလ။
ပူတဲ့ ဆူညံတဲ့ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစတဲ့အရာကို အျပင္ထုတ္ ထားပါ..။

ဆိုပါစို႕ က်ေနာ္ အခ်ိဳရည္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တဲ့အလုပ္လုပ္တယ္။ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အရ

က်ေနာ္ အခ်ိဳရည္ထည့္တဲ့ ဗူးေတြလိုတယ္။ ကိုယ္တိုင္ထုတ္ဖို႕ စက္ရံုတည္ရင္ ေငြရင္း

မ်ားမယ္ ေနရာက်ယ္မယ္ လူပိုလိုမယ္.. သည္ေတာ့ ကိုယ္က ဒီဇိုင္းပဲေရးျပီး အျပင္ ပလပ္စတစ္

စက္ရံုကို ေအာ္ဒါအပ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာပါပဲ .. ပန္းသီး ေခတ္ေရွ႕ေျပးေနတယ္ဆိုတာရဲ႕

လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ပါ။ ကိုယ္ပိုင္သာ ထုတ္ရင္ production management ထဲကို ကၽြံ၀င္သြားျပီး

innovation လုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။

 

Principle 3. Local Quality

A – Change an object’s structure from uniform to non-uniform

အရာတခုရဲ႕ သြင္ျပင္ကို တူညီမႈရွိတဲ့ ပံုစံကေန မတူမညီျဖစ္ေအာင္ေျပာင္းပါ

B – Change an external environment (or external influence) from uniform to non-uniform

ျပင္ပ ပတ္၀န္းက်င္ကို မတူမညီျဖစ္ေအာင္ေျပာင္းပါ

C – Make each part of an object function in conditions most suitable for its operation

အစိတ္ပိုင္းတိုင္းအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး တာ၀န္ခ်ထားပါ။ best-fit theory

D – Make each part of an object fulfil a different and/or complementary useful function.

ျခားနားတဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြဆီက ျခားနားတဲ့ အသံုး၀င္ေသာေအာင္ျမင္မႈကို ရွာေဖြပါ

 

3-1

 

ျပႆနာတခု လုပ္ငန္းတခု စနစ္တခု စသည္ရဲ႕ တူညီေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ အရာေတြကို

မတူညီေအာင္ လုပ္ပစ္ျခင္းအားျဖင့္ ပုိျပီး အသံုးက်လာေအာင္ အစြမ္းထက္လာေအာင္

လုပ္ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ toolbox ထဲမွာ အရြယ္အစား ပံုစံ နဲ႕ အေလးခ်ိန္ စတာေတြ

ကြာတဲ့ ၾကက္ဥလွည့္ေတြ ကြင္းေတြ ဂြေတြ ကို ျမင္ေယာင္ၾကည့္ ေစခ်င္ပါတယ္။ ျခားနားတဲ့ ၁၀ေခ်ာင္း

ဟာျခားနားတဲ့ ျပႆနာ ဆယ္ခုကို ေျဖရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပံုစံတူ ၁၀ေခ်ာင္းရွိရင္ေတာ့

တေခ်ာင္း သိမ္းထားျပီး ၉ေခ်ာင္း လႊင့္ပစ္ယံုသာ။

 

Principle 4. Asymmetry

ေခါက္ရိုးမညီမႈ

A – Change the shape or properties of an object from symmetrical to asymmetrical

အရာတခုကို ေခါက္ရိုးမညီ ေစမႈ ျဖစ္ပါေစ။

B – Change the shape of an object to suit external asymmetries (e.g. ergonomic features)

ျပင္ပ က လာတဲ့ ေခါက္၇ိုးမညီမႈ အတြက္ ေခါက္ရိုးမညီစြာ အလိုက္သင့္ တုန္႕ျပန္ပါ။

C – If an object is asymmetrical, increase its degree of asymmetry.

ေခါက္ရိုးမညီ ပါက ပိုပီးေခါက္ရိုးမညီေအာင္လုပ္ပါ။

 

4-1

 

ႏြားထီး တက်ပ္ ႏြားမ တက်ပ္ လုပ္မရစေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုပါစို႕ .. က်ေနာ္တို႕ဟာ Sales Dept:

က အေရာင္းသမေတြကို တေယာက္ အနည္းဆံုး ခုေရ ဘယ္ေလာက္ကုန္ရမယ္ ဆိုပီး သတ္မွတ္တယ္ ဆိုပါစို႕…။

ဆိုၾကပါစို႕ဗ်ာ ..ေခါင္းျဖီးတဲ့ ဘီး ေတြ ထုတ္ေရာင္းတယ္ေပါ့ …။ အနည္းဆံုးကုန္ရမယ့္ခုေရကို တေျပးညီမသတ္မွတ္စေကာင္းဘူး

ဆိုတာက Sales ေတြထဲမွာ လူထူတဲ့ျမိဳ႕နယ္ သြားရတဲ့လူရွိမယ္။ လူေတာ့ထူပါရဲ႕ ျပိဳင္ဘက္ အားေကာင္းတဲ့ ေနရာျဖစ္ေနတာမ်ိဳးတို႕

အဲ့တ၀ိုက္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြခ်ည္းပဲ ဆိုတာမိ်ဳးတို႕. . ။ မူလကတည္းက လူေနက်ဲပါးတဲ့ေဒသ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးတို႕

မ်ိဳးစံု အနားမညီမႈေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို တုန္႕ျပန္ဖို႕အတြက္ မိမိဘက္မွလည္း အနားမညီစြာ အံ၀င္ခြင္က် ျပင္ဆင္ထားဖို႕

လိုသည္ရယ္သာ။

Principle 5. Merging

A – Bring closer together (or merge) identical or similar objects or operations in space

တူညီေသာ လိုက္ဖက္ေသာအရာေလးမ်ားကို နီးစပ္စြာ ထားရွိပါ

B – Make objects or operations contiguous or parallel; bring them together in time

လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ အတူတကြ အခ်ိန္နဲ႕တေျပးညီ လည္ပါတ္ႏိုင္ပါေစ။

 

5-1

 

တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက ပါ၀င္တဲ့ အရာေတြ နီးနီးကပ္ကပ္ရွိေနမွ အလုပ္ပိုတြင္တဲ့ သေဘာမွာရွိရဲ႕..။

ဥပမာ ထုတ္ျပပါဆို ကားေလာကမွာေရာ ကြန္ျပဴတာေလာကမွာပါ သက္ေသျပခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။

ထုတ္လုပ္သူတေယာက္က ဘာလုပ္သလဲဆိုေတာ့ ေျမ အက်ယ္ၾကီး ၀ယ္လိုက္တယ္ ျပီးေတာ့

အစိတ္အပိုင္းေတြ (ေဘာနပ္ေတြ ထိုင္ခုံေတြ အင္ဂ်င္ေတြ) (စီပီယူေတြ မားသားဘုတ္ေတြ ကီးဘုတ္ေတြ)

စတဲ့အစိတ္အပိုင္း ထုတ္သူေတြကို စက္ရံုလာေဆာက္ခြင့္ျပဳလိုက္ျပီး သူကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ပစၥည္းေတြ

ဆင္တဲ့အလုပ္ကိုပဲ လုပ္ေတာ့တယ္။ ဒီနည္းက ဘယ္ႏွစီး ဘယ္ႏွလံုးဆင္မွာမို႕ ဘာဘယ္ေလာက္လိုတယ္

ဆိုတာ ခ်က္ျခင္းသိ ခ်က္ျခင္းအေၾကာင္းၾကားခ်က္ျခင္းထုတ္ လုပ္လို႕ရတာမို႕ ..အရင္လို သပ္သပ္စီ

ေအာ္ဒါမွာ ကြန္တိန္နာနဲ႕ ပို႕ တဲ့နည္းထက္ အမ်ားၾကီး အလုပ္တြင္က်ယ္တယ္ အေလအလြင့္နည္းတယ္

ဆိုတာပါပဲ။

 

Principle 6. Universality

 

A – Make a part or object perform multiple functions; eliminate the need for other parts

အရာတခုတည္းက မ်ိဳးစံု သံုးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျပီး မလိုသည္မ်ားကို ၀ဲပစ္ပါ။

 

6-1

 

Smart Phone ဆိုတာ အေကာင္းဆံုး ဥပမာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မနက္ မိုးလင္းတဲ့အခါ ႏွိဳးစက္ ျဖစ္ပါတယ္။

အလုပ္ထသြားတဲ့ လမ္းတေလ်ာက္မွာေတာ့ သူက music(movie) player အျဖစ္ အသံုးေတာ္ခံပါလိမ့္မယ္

တခ်ိန္တည္းမွာ သင့္ေျခလွမ္း count ကိုတြက္ျပီး health apps နဲ႕ခ်ိတ္ဆက္လို႕ ကယ္လိုရီေလာင္ကၽြမ္းမႈ

ကိုတြက္ခ်က္ျပပါဦးမယ္။ မသြားဘူးတဲ့ လိပ္စာမသိတဲ့အရပ္ေတြ သြားတဲ့အခါလည္း compass နဲ႕

ေျမပံုထုတ္ျပပါေသးတယ္။ ဆာတဲ့အခါ စားဖို႕ အနီးဆံုး စားေသာက္ဆိုင္ ကားပါကင္နဲ႕ အျခား

အရာေတြ ထုတ္ေပးျပန္ပါတယ္။ ဂဏန္းလည္းတြက္လို႕ရသလို စာစီ မက္စိပို႕ အင္တာနက္သံုး နဲ႕

ဖုန္းရဲ႕မူလဘူတ function ျဖစ္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရးစကားေျပာစက္ ဆိုတာအျပင္ အေျမာက္အမ်ား

လုပ္ကိုင္လာႏိုင္တာကို ေျပာပါတယ္။

 

တစံုတရာ ကို တစံုတခုတည္းေသာ အသံုးျပဳမႈ အတြက္ ဆိုတာထက္ ပိုျပီး သံုးႏိုင္ေအာင္

ျပဳလုပ္ျခင္း လို႕ အလြယ္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ Value-Added ေတြ လို႕လည္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲႏိုင္ပါတယ္။

 
Principle 7. Russian Dolls “Nested Doll”

A – Place one object inside another

တခုထဲ တခုထည့္ပါ။ (ဒခ်ိ ..ဒခ်ိ)

 

B – Place multiple objects inside others

တခုထဲ အမ်ား ထည့္ပါ (ငိ.ငိ)

C – Make one part pass (dynamically) through a cavity in the other.

တြင္းထဲ ကို အသြင္းအထုတ္ လုပ္ပါ (ကြိကြိ)

 

7-1

 

ေခါက္သိမ္းလို႕ရတဲ့အရာ ေနရာ က်ယ္က်ယ္ မေတာင္းဆိုမယ့္ အရာ ကို ေျပာတာျဖစ္တယ္ ။

Dream Bad ေတြ တီထြင္ထုတ္လုပ္မႈရဲ႕ Concept က ဒီကေနလာတာပါ။ သယ္သြားလို႕လည္း ရမယ္

ေပါ့ပါးမယ္ ေနရာမက်ယ္ဘူး ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေၾကာင့္ ယေန႕တိုင္ သံုးေနၾကရဆဲမဟုတ္ပါလား။

အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံု စနစ္တို႕ လုပ္ငန္းတခုရဲ႕ ထုတ္ကုန္ ပိုင္းတို႕ မွာ ဒီ အခ်က္ကို ထည့္စဥ္းစား

ရတဲ့ သံုးရတဲ့ ေနရာေတြ ရွိပါတယ္။

ဒီ concept ေတြကို နာမည္ေက်ာ္ IKEA ရဲ႕ Funiture design ေတြမွာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

(ဆက္ဆြဲေတာ့ဘူးေနာ .. ဆက္ဆြဲရင္ ဇမ္င္ ၀ါဒဘက္ေရာက္ျပီး သဂ်ီး အၾကိဳက္ျဖစ္လိမ့္မယ္)

ဟုတ္ကဲ့ ေက်ာ္က minimalism ပါခီညာ..

 

Principle 8. Anti-weight

A – To compensate for the weight of an object, merge it with other objects that provide lift

အေလးခ်ိန္ ကို ေထမိေစဖို႕ မ-ေပးထားမယ့္အရာေတြနဲ႕ ေပါင္းစည္းပါ။

 

B – To compensate for the weight of an object, make it interact with the environment

အေလးခ်ိန္ေပါ့ေစဖို႕ ပတ္၀န္းက်င္က ၀ိတ္ေလ်ာ့ေစမယ့္ အရာေတြနဲ႕ အျပန္အလွန္ ကူးလူးဆက္ႏြယ္ပါ။

 

8-1

ေဖာ့ဂုဏ္ – ဒါဟာလည္း ေနာက္ထပ္ အေရးပါတဲ့ အခ်က္ပါ။ ခုေနာက္ပိုင္း ပိုေတာင္

အေရးပါလာတဲ့အရာျဖစ္ပါတယ္။ တေခတ္တုန္းက ေလးမွ အေကာင္းစားထင္ရျမင္ရတဲ့ ေခတ္ရွိဖူးပါရဲ႕။

အေကာင္းစားနာရီ အေကာင္းစား ေဖာင္တိန္ စတာေတြဆို ေလးမွ ေစးေစးပိုင္ပိုင္ရွိမွ ဆိုတာမ်ိဳးပါ။

ဒီဘက္မွာေတာ့ ေသးသထက္ေသးေအာင္ ေပါ့သထက္ေပါ့ေအာင္ လုပ္လာၾကပါတယ္။

ေပါ့တာကိုက ပါးတာကိုက ပင္ ဂုဏ္သတၱိတရပ္ ျဖစ္လာလို႕ပါပဲ။ 精巧=成功

 

Principle 9. Preliminary Anti-action

 

A – If it will be necessary to perform an action with both harmful and useful effects,

this action should be replaced with antiactions to control harmful effects

အေကာင္းအဆိုးတခုခုၾကံဳလာတဲ့အခါ လုပ္စရာတခုခုရွိရမယ္ဆိုရင္ နဂိုကတည္းက

အႏွီလုပ္စရာမေပၚလာေအာင္ တင္ၾကိဳျပီး လုပ္ထားရမယ့္ .. (ေနာင္လုပ္စရာ မလိုေတာ့ေအာင္)အခ်က္

(ရႈပ္သဗ်ာ ေရးတတ္ဖူး)

B – Create beforehand stresses in an object that will oppose known undesirable working stresses later on.

ဖိအားကို ၾကိဳတင္ခံစားတယ္ ပဲ ေျပာရေတာ့မေပါ့ဗ်ာ။

 

9-1

 

မလုပ္စရာရွိတာေတြကို ၾကိဳတင္ျပဌာန္းျခင္း

နားရွဳပ္သြားမလားေတာ့ မသိဘူး။ ဂလိုဗ်ာ.. က်ေနာ္တို႕ဟာ Planning လုပ္ၾကပေဟ့ ဆိုရင္

လုပ္စရာရွိတာေတြခ်ည္း ခ်ေရးတတ္ၾကျပီး မလုပ္ဖို႕လိုတာေတြကို သတ္မွတ္ဖို႕ ပ်က္ကြက္တတ္ၾကပါတယ္။

ဒါက ျပႆနာ ရဲ႕ အေၾကာင္းခံ ျဖစ္ေနတတ္လို႕ ပါ။ ဆိုပါစို႕

Helmet မေဆာင္းဘဲ ေဆာက္လုပ္ေရး ဆိုက္ထဲမဆင္းဘူး။

ထိုင္ခံု ခါးပတ္မပတ္ဘဲ ကားမေမာင္းဘူး။ စတဲ့ Safty Issues ေတြကို ဆိုလိုခ်င္တာပါ။

 

ေနာက္တခုက Risk နဲ႕ ပါတ္သတ္တဲ့ Issue.. အဲ့သည့္မွာ လူေတြ စဥ္းစားေလ့ရွိတာက

ဆိုပါစို႕ ေစ်းတက္ ရင္ ဘာလုပ္မယ္ ေစ်းက်ရင္ ဘာလုပ္မယ္ ဆိုတာကို Plan တာပါ..။

အမ်ားစု ေမ့ေနတာက ဘယ္ေလာက္ထိတက္ရင္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေတာင့္ခံမယ္

ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ က်တဲ့အထိေတာ့ လက္စြဲ ေပၚလစီကို မေျပာင္းဘဲ ထားဦးမယ္ဆိုတဲ့

မလုပ္မယ့္ အရာကို ျပဌာန္းမႈပါပဲ။ သည္ေတာ့ ရုတ္ခ်ည္း အေျပာင္းအလဲ ..(ရုတ္တရက္ တက္တာ။ က်တာ)

ျမင္တာနဲ႕ အံ့ၾသ တုန္လႈပ္ ျပာကိုင္ ေခါင္းပူ လုပ္မိလုပ္ရာလုပ္ . . စတဲ့ မျဖစ္သင့္တဲ့အမွားေတြ

မ်ားလာတတ္တာ ပါ။

 

စကားစပ္လို႕ ေျပာရရင္ ေနပူေတာ္ အျမန္လမ္းမၾကီးမွာ ေသၾကျပန္ပဟဲ့ဆိုရင္

ဖြဘုတ္ ေပၚက အမ်ိဳးေတြ မယ္ မအားရဘူး … ဘာလုပ္သတုန္း ဆိုေတာ့ ..အစိုးရကိုဆဲတယ္။

ခရိုနီကို ဆဲတယ္ ။ အင္ယာ ကိုဆဲတယ္ ။ စည္ပင္ကိုဆဲတယ္ ေနာက္ဆံုး ပစၥည္းသြင္းတဲ့ဆပ္ကြန္း

ေတြကိုဆဲလိုက္ဦး။ ဆဲလို႕ ေမာရင္ ေရတခြက္ေသာက္ ရျပီ။ ေမးမယ္ ခင္ဗ်ား ကားေမာင္းရင္ ခါးပတ္ပတ္လား

ဆိုရင္ ဟင့္အင္း ဆိုသူေတြ အေတာ္မ်ားမယ္။ မလုပ္ရမယ့္အရာကို တင္ၾကိဳမျပဌာန္း တတ္တာေတြမ်ား

ေျပာပါတယ္။

 

Principle 10. Preliminary Action

 

A – Perform, before it is needed, the required change of an object (either fully or partially)

လိုအပ္လာရင္ CHANGE ေတာင္လုပ္ပစ္ယူရမယ့္အရာေတြပါ၀င္တဲ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ

B – Pre-arrange objects such that they can come into action from the most convenient place and without

losing time for their delivery

10-1

 

ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ လုပ္ရမယ့္ အရာေတြကို တင္ၾကိဳ သတ္မွတ္တာပါပဲ။

 

 

eFigIshii-2Cards

 

စာလည္း ရွည္သြားျပီမုိ႕ ေတာ္ေသးျပီ။

ေနာက္ဆံုး ၅ပိုင္းေျမာက္ Usage က်မွ ဒီ၁၀ခု ပါ၀င္တဲ့ TRIZ အခု ၄၀ အေၾကာင္း

ျပည့္ျပည့္စံုစံုသိမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းရယ္။

 

ကိုင္းကိုင္း

ရြာစားေရ …။ ေနာင္ေနာင့္ကို နတ္ဒိုးေလးနဲ႔ ….။

 

ဒက္ဂေလာက္ ဒက္ဂေလာက္..။

 

 

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011