“မက္ညာဏ္”..“ဖိုညာဏ္”..။။
တစ္ရြာထဲေတာ႔အတူေနၾကတာပဲဗ်  လူခ်င္းလဲခင္ပါတယ္ ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳးလည္းအတူတြဲ လုပ္ေနတာပဲေလ
အဓိက ကေတာ႔ အလွဴအတန္းဆို သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကြခဲ႔ပါေခၚစရာမလို ဖိတ္စာမလို သူတို႔ဖာသာအသီးသီးကိုယ္ ကၽြမ္းက်င္ရာ
ေနရာ၀င္ၿပီး အလွဴအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကေတာ႔တာပဲဗ်  တစ္ရြာလံုးကလဲ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ခင္မင္ၾကတယ္ေလ
စိတ္သေဘာထားေကာင္းတဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္ေပမို႔ တစ္ရြာလံုးအၿပင္ တစ္ရပ္လံုးကလဲ ခင္ၾကပါတယ္ …။။
တစ္ခုပဲ   အဲ… ဒါေပမယ္႔ႏွစ္ခုဗ်
ဟုတ္တယ္ေလ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကနာမည္တစ္လံုးကို ႏွစ္ေယာက္မွ်သံုးေနၾကတာပဲေလ
တစ္ရြာလံုး မွရွားရွားပါးပါး နာမည္က တူတာဆိုလို႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္ ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕ နာမည္က “ကိုညာဏ္”
အဲဒီလိုနာမည္တူရွိလာၿပီးဆိုရင္ လူေတြဟာ ပဥာတ္ သေဘာတစ္ခုထဲနဲ႔ မွည္႕ေခၚတဲ႔နာမည္အၿပင္ နာမည္ရဲ႔ အေရွ႔ကေန
၀ိၿဂိဳလ္ ၀ိေသသ သေဘာတစ္ခုထည္႔ၿပီး ခြဲၿခားေခၚေ၀ၚ တတ္ၾကတာ  ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ ထူးၿခားတဲ႔  ေ၀ါဟာရၾကြယ္၀မႈနဲ႔
အၿမင္စူးေရာက္မႈရွိပံု နာမည္ေပးေကာင္းပံု တို႕ဟာ တစ္ၿခားလူမ်ိဳးမ်ား လိုက္လို႔မွီမယ္မထင္ပါဘူး…။။
ဥပမာအားၿဖင္႔  ….“ေမာင္ေမာင္” အမည္နဲ႔ႏွစ္ေယာက္ၿဖစ္လာခဲ႔ရင္ အရပ္အနိမ္႔အၿမင္ကိုၾကည္႔ၿပီး
“အရွည္ၾကီးေမာင္ေမာင္”…နဲ႔
“အပုေလး ေမာင္ေမာင္”  လို႔ခြဲၿခားေခၚေ၀ၚတတ္သလို
ကိုယ္ခႏၱာ ပိန္ၿခင္း၀ၿခင္းကိုယ္ၾကည္႔ၿပီး
“ ဖက္တီးေမာင္ေမာင္”…နဲ႔
“ငပိန္ေမာင္ေမာင္”
အဲဒီႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က မ်က္မွန္တပ္ခဲ႔မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ အဲဒီသူကို
“ေလးလံုးေမာင္ေမာင္”
တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား ေၿခတစ္ဖက္မသန္ခဲ႔ရင္ေတာ႔
“ေထာက္လွမ္းေရး ေမာင္ေမာင္”
သြားေလးမ်ားတစ္ေယာက္ေယာက္က ေခါေနခဲ႔မယ္ဆိုရင္
“သြားေခါ ေမာင္ေမာင္”
တစ္ေယာက္ကမ်ား အသာမည္း ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ႔
“ကုလားေမာင္ေမာင္”
အညာသားေမာင္ေမာင္”
စသၿဖင္႕ ရုပ္ခႏၱာကိုၾကည္႔ၿပီး အမည္ေပးေခၚေ၀ၚတတ္ၾကတာပဲဗ်  ဒါဟာလဲ ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ အမည္ေပးတတ္မႈ
ထူးၿခားခ်က္ပါပဲ အဲဒီလို နာမည္ေပးတတ္တဲ႔ အထဲမွာက်ဳပ္လဲပါေပမယ္႔ ဒီရြာမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကိုနာမည္ေပး
ထားတာေတာ႔ၿဖင္႔ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္မ်က္စိေတြကို လယ္လို႔ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ကို တစ္ရြာလံုးက ေခၚၾကတာက …။။
“မက္ညာဏ္” နဲ႔ “ဖိုညာဏ္”ပါတဲ႔ ဗ်ာတို႔ ….။။။
.ဒီရြာကို ေရာက္စက ဘယ္သူက “မက္ညာဏ္ ” ဘယ္သူက“ဖိုညာဏ္”
မွန္းမသိလို႔ မနည္းလိုက္မွတ္ ေနရတာပဲေလ ေနာက္ပိုင္း လူေတြကိုသိလာခဲ႔ေပမယ္႔ ဘာေၾကာင္႔နာမည္ေတြက
“မက္ညာဏ္ေတြ ဖိုညာဏ္” ေတြၿဖစ္ေနရတာတံုး ေသခ်ာမသိ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က မက္ဥာဏ္ဖိုဥာဏ္ေတြ ရရွိေအာင္ကလဲ
ႏွစ္ေယာက္လံုး သားေတြ မယားေတြနဲ႔ တရားက်င္႔တာလဲမေတြ႕ရ   ရြာဦးေက်ာင္းကဖြင္႔တဲ႔ (၁၀)ရက္တရားစခန္းမွာေတာင္မွ
သူတို႔နာမည္စာရင္းမပါတာ ဒီလူေတြ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မက္ဥာဏ္ဖိုဥာဏ္ ေခၚစရာအေၾကာင္းကိုမရွိ..။။။
က်ဳပ္ကလဲ ဒီလိုမ်ိဳးဆို အမုန္းခံစပ္စုတတ္တာပဲဗ်  ကိုညာဏ္ လိ႔ုသာေခၚတာ အသက္ေတြက (၅၀)ေက်ာ္ေတြဆိုေတာ႔
အသက္ဂုဏ္၀ါကိုေလးစားေသာအားၿဖင္႔ ဒီလူၾကီးေတြကို တိုက္ရိုက္မေမးေပမယ္႔ သူတို႔ နဲ႔ ႏွီးႏြယ္ပတ္သက္ရာ အေပါင္း
အသင္း အဖိုးၾကီးေတြကိုေတာ႔ အားမနာတမ္းေမးရေတာ႔တာပဲ..။
“အဘရယ္ ဟိုရြာလယ္ဘက္ က ကိုညာဏ္ႏွစ္ေယာက္ကို မက္ညာဏ္နဲ႔ ဖိုညာဏ္လိုဘာလို႔ေခၚရတာတံုးဗ်”
“မင္႔မလဲ အေတာ္ တံုးတဲ႔ေကာင္ပဲ ဒါေလးေတာင္သေဘာမေပါက္ဘူး..ငါေၿပာၿပမယ္.”
—————————————-******************************——————————————-
မက္ညာဏ္
ငယ္ငယ္ထဲကေတာ႔ ၀ါသနာပါတာပါပဲ ဒါေပမယ္႔ ေနရတာကရြာမွာ ၿမိဳ႔လိုမဟုတ္ ၿမိဳ႕မွာေတာ႔အခုဆို ဘာတဲ႔  သီခ်င္းဆိုလို႔ရတဲ႔
မီးမွိန္မွိန္ အခန္းေလးေတြပါတဲ႔  ကာရာအိုေက ဆိုလားဘားလားရွိေပမေပါ႔  ရြာမွာက ဒီလိုမဟုတ္ အပ်င္းေၿပလိုက္ညဥ္းဖို႔
ကက္ဆက္ကေလးတစ္လံုးေတာင္ ၀ယ္နိုင္ၾကတာမဟုတ္  ငယ္ငယ္တုန္းကမ်ားဆို အလွဴ ေတြ မဂၤလာေဆာင္ေတြ ရွိမွ
အသံစမ္းၾကရတာကလား အသံစမ္းတယ္ဆိုလို႔ ၿမိဳ႕မွာလိုကိုယ္႔အိမ္ထဲ ကိုပိုင္ တီဗီြနဲ႔ေဆာင္းေဘာက္နဲ႔ ကာရာအိုေကနဲ႔
အၿပတ္ဟဲလို႔ ရတာမဟုတ္ ရြာမွာကလွ်ပ္စစ္မီးမရွိ အိမ္တိုင္းေတာင္တီဗီြကရွိတာမဟုတ္ ကာရာအိုေကဆို ေ၀းေရာေပါ႔
ေစာေစာကေၿပာသလို အလွဴေတြ မဂၤလာေဆာင္ေတြရွိေတာ႔မယ္ ဆိုရင္ေတာ႔   အပီဟဲဘို႔  ႏြားေက်ာင္း လွည္းေမာင္းရင္း
အသံက်င္႔ထားရေတာ႔တာပဲ  ေနာက္မို႔ကိုယ္႔ထက္  အဆိုေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔သြားရင္ ကိုယ္က ရံႈးေနအံုးမယ္ အဲဒီအလွဴရက္
မဂၤလာေဆာင္ရက္ေရာက္ၿပီးဆိုရင္ေတာ႔ က်ဳပ္တို႔ပြဲပဲေလ ရြာဓေလ႔အရ  အလွဴၿဖစ္ၿဖစ္ မဂၤလာေဆာင္ၿဖစ္ၿဖစ္  အသုဘ
ၿဖစ္ၿဖစ္မၿဖစ္မေန  ေလာ္ ငွားၾကတာပါပဲ “ေလာ္”ဆိုတာ ရြာအေခၚပါ “ေလာ္စပီကာ” လဲေခၚၾကတယ္ဗ်  ရြာထဲက ေလာ္ငွား
တဲ႔ သူက“ဂၽြမ္းခင္ေအာင္” လူနာမည္က ကိုခင္ေအာင္ပါ ဒါေပမယ္႔ ဒီရြာကို ဆပ္ကပ္အဖြဲ႕နဲ႔  ရြာဘုရားပြဲ  လာက,ရင္း
ဇာတ္ေခါင္းကြဲရာက ကိုယ္႔ရပ္ရြာမၿပန္ေတာ႔ပဲ  ဒီရြာမွာပဲ  သူရင္းငွားလုပ္ရင္း ရြာသူနဲ႔အိမ္ေထာင္က်ရာက အခုေတာ႔ရြာထဲ
ေလာ္စပီကာေလးငွားစားတဲ႔အလုပ္ လုပ္ေနတာပဲေလ   ဆပ္ကပ္ထဲမွာကၽြမ္းထိုးတဲ႔သူမို႔လို႔ “ဂၽြမ္းခင္ေအာင္” လို႔ေခၚၾက
တာေလ   ရြာထဲ ဘယ္အိမ္ဘယ္သူ အလွဴရွိရင္ၿဖစ္ၿဖစ္ အသုဘ ၿဖစ္ၿဖစ္ မဂၤလာေဆာင္ၿဖစ္ၿဖစ္ သူကအရင္စသိတာပဲ
ဘယ္ရက္ ရြာဘယ္အပိုင္းက “ေလာ္ ”ငွားထားတယ္ဆို သူဆီက သတင္းယူရတာဗ်   အဲဒီ ရက္ေရာက္လို႔ ကေတာ႔ “ေလာ္”
ငွားတဲ႔ အိမ္ကိုအေရာက္သြား ညေနပိုင္းလိုလိုေလာက္ထဲက ေစာင္႔ေနရတာကလား အိမ္ရွင္အၾကိဳက္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္
ဇာတ္ထုပ္ဖြင္႔  အဆိုေတာ္ၾကီး ဟသၤာတထြန္းရင္သီခ်င္းဖြင္႔ နဲ႔ ကိုယ္အလွည္႔ေ၇ာက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ေစာင္႔ ရတာကလားဗ်
အဲ အလွဴရွင္လဲနား လူလဲ ပါးသြားၿပီးဆိုေတာ႔မွ က်ဳပ္တို႔ ေတးသံသာကစ ရေတာ႔တာပဲ ဒါေတာင္ “ေလာ္”ဖြင္႔တဲ႔ သူကို အရက္
ေလးတစ္ပုလင္းေလာက္ လာဒ္ထိုးမွ သူကလဲဖြင္႔ေပးခ်င္တာကလား က်ဳပ္တို႔ သီခ်င္းဆိုတာက ဆိုင္းေတြ၀ိုင္းေတြေတာ႔
ပါတာမဟုတ္ဘူးဗ် ဒီတိုင္း မိုက္ကိုင္ၿပီး ပလိမ္းၾကီးဟဲ ရတာကလား ဘာတီးလံုး ဘာသံစဥ္မွမပါဘူး အဲဒီလိုဆိုတဲ႔ အခ်ိန္
ဟာ အနည္းေလး ညဆယ္တစ္နာရီေလာက္ဆို မွ စဆိုရတာဗ်  ေတာေခ်ာက္တဲ႔သံနဲ႔ ကိုယ္အသံလူၾကားေအာင္ အစြမ္းကုန္
ရရာသီခ်င္းဟဲၾကေတာ႔တာပဲေလ တံြေတးသိန္းတန္ၾကိဳက္သူက တံြေတးသိန္းတန္ သီခ်င္းေပါ႔ ထြန္းရင္ၾကိဳက္လဲ ထြန္းရင္
တစ္ခါတစ္ေလ တို႔နဂါးနီ သီခ်င္း သမားနဲ႔ေတြ႔ရင္စိတ္ကိုညစ္ေရာ အေတာ္ရွည္တဲ႔သီခ်င္းပဲဗ် သူ႔အလွည္ၿပီးေအာင္ အေတာ္
ေစာင္႔ေနရတာကလား ရြာထဲမွာလဲ က်ဳပ္လို သီခ်င္း၀ါသနာအိုးေတြက မ်ားသား ဒီေတာ႔ အဲလိုညဆိုသီခ်င္းဆိုခ်င္သူက
အနည္းေလး ခုႏွစ္ေယာက္ေလာက္ရွိတတ္တာ ကလား သူ႔အလွည္႔ ကိုယ္အလွည္႔ သီးခံေစာင္႔ရတာပဲေလ ဒီၾကားထဲ
ခပ္ေထြေထြတစ္ေကာင္ေလာက္မ်ားပါလို႔ကေတာ႔ အလွည္႔ မေစာင္႔လိ႔ု တစ္ခ်ီတစ္ခ်ီ ထရန္ၿဖစ္ရေသးတာကလား
ရန္ၿဖစ္ၿပီ ဆိုလို႔ကေတာ႔ အလွဴရွင္က ေနာက္ရက္ မဆိုခိုင္းဘူးၿဖစ္မွာစိုးလို႔ တိတ္တိတ္ၾကိတ္ရန္ၿဖစ္ေသးတယ္ေလ
အဲဒီလိုနဲ႔ အလွဴရွင္ကိုအားနာရေကာင္းမွန္းမသိ အသုဘမွန္းမသိ ညၾကီးသန္းေခါင္ ကို၀ါသနာပါရာ သံစဥ္မပါေတးသြား
ေတြ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ ရြာလံုးကၽြတ္နားကေလာ ေအာင္ ဆိုခဲ႔ၾက ၀ါသနာၾကီးခဲ႔ၾကတာပဲဗ် ဒီလိုနဲ႔ အရြယ္ေလးရလာ အိမ္
ေထာင္သားသမီးန႔ဲၿဖစ္လာေတာ႔ အိမ္သူကဒါမ်ိဳးၾကီးလိုက္လိုက္ ေအာ္ေနတာကို မၾကိဳက္တာနဲ႔ လိုင္းေၿပာင္းခဲ႔ရတာပဲ ေလ
မိုက္ကိုင္ၿပီး ဆိုခ်င္ေၿပာခ်င္တဲ႔စိတ္က ဘယ္ေလာက္ ၾကီးသလဲဆို သီခ်င္းဆိုလို႔မၿဖစ္ေတာ႔ ရြာထိပ္ကားလမ္းေဘးက ရြာဦး
ေစတီ အလွဴခံ တဲကို လစ္ရတာပဲေလ အလွဴခံဆိုေတာ႔ကာ ရြာဘုရားလူၾကီးမ်ားကအသက္လဲၾကီး အလုပ္အကိုင္ကလဲ
ေတာင္သူေတြဆိုေတာ႔ အခ်ိန္ၿပည္႔ ဘယ္အလွဴခံနိုင္ပါ႔မလဲ အားတဲ႔လူက ခဏလာ ဒါနအေၾကာင္းေလး  ဟိုေၿပာဒီေၿပာ
ေၿပာၿပီး အခ်ိန္အားခိုက္ကေလး အလွဴလာခံေပးရတာကလား ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ဒီ အလွဴခံမ႑ပ္က ေလာ္စပီကာဟာ က်ဳပ္
ရဲ႔ ပစ္မွတ္ေပါ႔ အဲဒီမွာက်ဳပ္လဲ ကူညီအလွဴခံေပးသလိုလိုနဲ႔  ဟိုေၿပာဒီေၿပာ  ေၿပာၿပီးအလွဴ၀ိုင္းခံ ညေနအိမ္ၿပန္ရင္ ဘုရား
စင္ေပၚက တစ္ခါမွထုတ္မဖတ္ဘူးတဲ႔ ဘုရားစာအုပ္ေလးထုတ္ဖတ္ အလြတ္က်က္ ဘုရားအေၾကာင္းသီခ်င္း ဆိုထားတဲ႔ ေဒၚတင္တင္ၿမတို႔ ေဒၚမာမာေအးတို႔ သီခ်င္းေတြလဲ ရွာေဖြနားေထာင္ထားရေသးတယ္ ဒါမွ အလွဴခံရင္း ဘုရားသီခ်င္းေလ
ၾကားညွပ္ဟဲလို႔ရမွာကိုဗ် …………။။။။
အဲဒီလိုနဲ႔ပဲ  “မိုက္ခဲ”ၿဖစ္မွန္းမသိၿဖစ္လာခဲ႔ရတာပဲဗ်  ေအးေလဒါကလဲ၀ါသနာ ဆိုေတာ႔  ၀ါသနာကို မပယ္နိုင္တာ ပုထုဇဥ္ကိုးဗ် တစ္ခုပဲ က်ဳပ္ ကိုတစ္ရြာလံုးက ““မိုက္ခဲ””လို႔ အမည္ မတြင္ပဲ“ မက္ညာဏ္””ရယ္လိ႔ု  ေခၚတြင္ သမုတ္
သညာအမည္ထုတ္လိုက္ၿခင္းကိုပဲ ေက်းဇူးတင္မိေတာ႔သဗ်ာ…။။။။။။။။။
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
ဖိုညာဏ္
က်ဳပ္လဲ“ ကိုညာဏ္”ပါပဲ ဒါေပမယ္႔ ရြာစဥ္ဓေလ႔ သညာ မေမ႔ေအာင္ အမည္တပ္ထားတာကေတာ႔ “ဖိုညာဏ္”  ပါပဲ
ဒီလိုေခၚၾကလို႔လဲ က်ဳပ္ကေတာ႔ၿဖင္႔ စိတ္ဆိုးေမာင္းမဲ တစ္ရံတစ္ခါမွ် မဆဲခဲ႔ ဘူးပါဘူး က်ဳပ္ အမည္နဲ႔ က်ဳပ္ ၀ါသနာပါရာက်ဳပ္ အလုပ္က အေတာ္ကိုဟုတ္ေနခဲ႔လိုပါပဲ  က်ဳပ္က တစ္ဦးတည္ေသာ သားကိုဗ် မိဘေမာင္ဘြားေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားလဲနည္းၿပန္
မိဘအလုပ္ ေတာင္သူယာခုတ္ လုပ္ေလက်ေတာ႔ ငယ္စဥ္ အိမ္မွာပဲေန မိဘႏွစ္ပါးကေတာ႔ လယ္ထြန္ေကာက္စိုက္ အကုန္လုပ္ၾကရတာကလား  မိသားစုက ဆင္းရဲေလေတာ႔ အမိ အဘမ်ားက ဘယ္ထြန္ငွား ေကာက္စိုက္ငွား စပါးရိတ္ငွား
အငွားမ်ိဳးစံု အကုန္လုပ္ရတာပါပဲ  ၀ါသနာကေတာ႔ အရင္းခံလို႔ေၿပာရမွာပါပဲ  က်ဳပ္ကငယ္ငယ္တည္းကိုကေလးဂြတစ္လက္ နဲ႔
အေမမိဘမ်ားနည္းတူ ကၽြဲေက်ာင္းႏြားေက်ာင္း အလုပ္ နဲ႔ စားၾကက္ေၿမေနရာစံု ငွက္ပစ္ခ်ိဳးပစ္ ႏြားေက်ာင္းသားတစ္အုပ္နဲ႔
လုပ္ခဲ႔စဥ္ထဲက  အၿခားႏြားေက်ာင္းသာေတြ ငွက္ကေလး ခ်ိဳးကေလးမ်ား ရလို႔ကေတာ ဒီတိုင္မီးဖုတ္စားၾကတာပဲဗ် အဲက်ဳပ္
ကေတာ႔မရဘူးဗ်ိဳ႕ ငွက္ကေလးခ်ိဳးကေလးမ်ားရလို႔ကေတာ႔ ေသခ်ာအေမြးႏႈတ္ ေရေဆး ေလာက္စာအိတ္ထဲထည္႔ယူလာတဲ႔
ဆီးေလးဆားေလး နဲ႔ ဆုပ္နယ္ ၿပီးမွ အေသအခ်ာမီးကင္တာကလား အဲဒီအခါမ်ားက် ႏြားေက်ာင္းသားအၿခင္းၿခင္း က်ဳပ္ငွက္ကင္ေလးက  ေမႊးလြန္းလို႕ ေတာင္းစားရတာကလားဗ် ဒီေကာင္ေတြကေတာ႔အေမႊးမေၿပာင္ ဘာမေၿပာင္ ေရးမေဆး
ပဲ မီးၿမိဳက္ၿပီး ၾကိတ္လိုက္ၾကတဲ႔သူကမ်ားတာကိုဗ် ေနာင္အခါမ်ားေတာ႔ အေမာင္ႏြားေက်ာင္းသားမ်ားကေတာ႔ၿဖင္႔ သူတို႔ပစ္
လို႔ ရသမွ် ခ်ိဳးငွက္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အမဲမဖ်က္ပဲ က်ဳပ္လက္ အပ္ၾကရေတာ႔တာကိုးဗ် က်ဳပ္ကင္မွေမႊးတာ က်ဳပ္ ေၾကြးမွ အရသာရွိတယ္ ထင္ၾကတယ္ေလ ဒီလိုနဲ႔ က်ဳပ္ လဲႏြားေက်ာင္းသားအေပါင္းရဲဖိုၾကီးခ်က္ၿဖစ္လာရေတာ႔တာပဲ  ဒီေနရာမွာ
တစ္ဆင႔္တက္လို႔ က်ဳပ္တို႔ရဲ႔ ႏြားေက်ာင္းသားအစုမွာ ကာလသားခ်က္ဆိုတာၾကီးကတိုးလာေတာ႔တာပါပဲ တစ္ေယာက္ကို
အိမ္က ဆန္ဆီဆား ကိုယ္တာ၀န္က်ရာ ပစၥည္းေလးေတြယူလာ ႏြားေက်ာင္းရင္း ကြင္းအစပ္က စိန္ပန္းပင္ေအာက္ မွာ က်ဳပ္
ရဲ႔ လက္စြမ္းၿပရာ ေနရာၿဖစ္လာရေတာ႕တာပဲေလ ေၿမက်င္းကေလးတူး ရံႊကေလးခူးၿပီး မီးဖိုခေလာက္ေလးလုပ္ က်ဳပ္အိမ္က
ယူလာတဲ႔ ဒန္အိုးအစုတ္ေလးနဲ႔  ခ်က္ၿပဳတ္ရေတာ႔တာပဲေလ က်ဳပ္ႏြားေတြေတာ႔ က်န္တဲ႔ေကာင္ေတြ ကူေက်ာင္းေပါ႔  ဒီလိုနဲ႔
ႏြားေက်ာင္းသား စားဖိုမႈး လံုးလံုးၿဖစ္မွန္းမသိၿဖစ္ခဲ႔တာပဲ က်ဳပ္ကလဲ တစ္မ်ိဳးဗ် ဘာေလးပဲခ်က္ေၾကြးေၾကြး ခ်က္ေနၿပဳတ္ေနရ
လို႔ ပင္ပန္းတယ္ကိုမရွိဘူး က်ဳပ္ခ်က္ေၾကြးတဲ႔ဟာေလး  ဒီေကာင္ေတြ စားလို႔ေကာင္းတယ္ဆို ေပ်ာ္လို႔ ခ်က္လို႔ ၿပဳတ္လို႔ ပင္ပန္းသမွ် အကုန္ေပ်ာက္ေတာ႔ တာပဲဗ်ိဳ႕ ..ဒီလိုနဲ႔ အရြယ္ေလးက ကာလသားေပါက္စ ၿဖစ္လာေတာ႔ က်ဳပ္တို႔ရြာထဲ ဆြမ္း
ခ်က္ ဇရပ္ေလးက က်ဳပ္နဲ႔ပညာဆည္းဖူးရာေနရာေပါ႔ ဒီေနရာေလးက အပါတ္စဥ္ဆြမ္းခ်က္ ၾကရာေနရာေလးေပါ႔ ဆြမ္းခ်က္
ရံုေခါင္းေဆာင္ ဦးစိန္ေမာင္ ၾကီး ကက်ဳပ္ရဲ႔လက္ဦး ဆရာပါပဲ ဒီဟင္ကဒီလိုကြ ဟိုဟင္းက ဟိုလို  ငါေၿခာက္ေထာင္းဆို
ပဲတီခ်ဥ္ေလးကပါမွ  ၀က္သားနီဆို အေရေသာက္ က ငါေခါင္းခ်ဥ္ေရးေလးနဲမွလိုက္တာဆိုပဲ အမ်ားစာ ထမင္းခ်က္တာက
ဒီလိုမွ ရသကြဲ႔ က်ဳပ္၀ါသနာပါေလလို႔လားမသိ အတတ္ၿမန္လိုက္တာက လြန္ေပါ႔  ဦးစိန္ေမာင္ ၾကီးေတာင္ က်ဳပ္ မ်က္ႏွာလြဲ
ထားရၿပီေလ…အလွဴ မဂၤလာ ေဆာင္ သာေရးနာေရးရွိ လို႔မ်ားကေတာ႔ ဘယ္သူေခၚေခၚ မေခၚေခၚ က်ဳပ္ကေတာ႔ လက္စြမ္းၿပၿခင္လြန္းလို႔ မီးဖိုၾကီးဘက္ ၀င္ေနရာဦးေတာ႔ တာပဲ  အႏႊာ အေထာင္းကေတာ႔ ကာလသမီးေတြလုပ္က်ေပါ႔
က်ဳပ္ကေတာ႔ အခ်က္ အၿပဳတ္ပဲဗ်  ေအာင္မယ္ ဒီအလုပ္က တယ္ အစားသားတယ္ ဗ် ခ်က္ၿပဳတ္ထုေထာင္း ၀ိုင္ကူလုပ္ၾကတဲ႔
ကာလသမီးအေပါင္းနဲ႔ အနီးကပ္က က်ဳပ္ ပဲမဟုတ္ေလလား အဲဒီမွာပဲ ၀ိုင္း၀န္းတြန္းထိုး အေလွာ္ အေၿမွာက္ေကာင္းေလေတာ႔
က်ဳပ္ရဲအိမ္သူ ရြာၾကီးသူမ နဲ႔ အိမ္ေထာင္ေတာင္ က်ရတဲ႔အထိပဲဆိုပါေတာ႔  ခ်က္ၿပဳတ္ၿပီးလို႔ ဟင္းႏွပ္ အသားစပ္ထားခ်ိန္မ်ား
ဖိုၾကီးမွာမီးမွ်င္းမွ်င္းေလး ထိုးထားၿပီး အၾကမ္းတစ္အိုးနဲ႔ အလွဴရွင္ သဒၵါက် လက္ဖက္ကေလးနဲ႔မ်ားၿမံဳေနရတဲ႔ အခ်ိန္မ်ားဗ်ာ
ဆက္ရက္မင္းစည္းစိမ္နဲ႔ေတာင္မလဲနိုင္ေပါင္လို႔သာ ဆိုလိုက္ခ်င္တာပါပဲ ဖိုၾကီးကခ်လို႔ အလွဴရွင္ အလိုၾက ေၾကြးေမြးက်
ၿပီးဆိုရင္ၿဖင္႔ ရြာဓေလ႔အရ ရိုင္ပတ္ၾကီးကာၿပီး ထမင္းစားရံုအ၀ကေန ကိုယ္ခ်က္တဲ႔ ထမင္းဟင္းကို အားရပါးရ ေလြးေနၾက
တာမ်ားၿမင္ရရင္ၿဖင္႔  ငါဟဲ႕အာဂ လူလံုးၿပ ၿပီး အခ်က္အၿပဳတ္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေစာင္႔ေနတတ္
တာပါပဲ အလွဴရွင္လဲသေဘာက် စားၾကသူေတြလဲေကာင္း။ အင္း……..ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင္႔ က်ဳပ္ကို ဘယ္လိုေခၚေခၚ
က်ဳပ္ ကေတာ႔ၿဖင္ ႔ဘယ္ေနရာရရ  အလွဴေတြမွာ ဖိုထဲ၀င္ထမင္းဟင္းခ်က္ရတဲ႔ ““ဖိုညာဏ္””ဘ၀ က တစ္စက္မွ ေလွ်ာ႔မက် လိုပါေၾကာင္း ပါပ…..ဲခင္ဗ်ာ ..။။။။။
———————————————************************———————————————-
အင္း………………..ဒါေလးကေတာ႔ က်ဳပ္ နယ္ၿမိဳ႔ေလးတစ္ခုမွာ တာ၀န္က်စဥ္ က  မက္ညာဏ္ ဖိုညာဏ္ ရေနၾကတဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္
ရဲ႔ ဘ၀နဲ႔ အေၾကာင္းပါပဲ ဗ်ာတို႕…….။။။။။။။။။။။။။။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။ဘီလူး။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

About “ဘီလူးၾကီး”ogre

has written 202 post in this Website..

စားခ်င္တာစား..ဦးေႏွာက္ေတာ႔လာမစားနဲ႔ www.ogre08.blogspot.com