က်ေနာ္႐ုပ္ရွင္နားေထာင္တယ္ဗ်။

ဒီဘက္မွာစာေရးေနရင္ဟိုဘက္က PC တလံုးကို

႐ုပ္ရွင္ဖြင့္ထားတတ္တယ္။

အာ႐ံုေရာက္တဲ့အခါလဲရွိ၊မေရာက္တာအခါလဲရွိေပါ့။

ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ…

၁။ပါတဲ့လူေတြသိျပီးသား၊(က်ေနာ္ဆိုလူၾကမ္း ကိုေစာလြင္ေအး၊ဦးျမေမာင္၊မိုးဟိန္း၊ဒီရဲဂ်ာလိုသ႐ုပ္

ေဆာင္ေတြကိုေတာင္ေသေသျခာျခာသိတာဆိုေတာ့)

၂။ဇာတ္လမ္းက100%မွန္းလို႕ရတယ္။

ေရွ႕အခန္းဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာေတာင္သိႏိုင္တာ။

အဲဒီေတာ့ၾကည့္စရာမလိုဘူး။

ႏိုင္ငံျခားမွာအေနၾကာတဲ့က်ေနာ့အတြက္ေတာ့နားေထာင္စရာေတာ့လိုတယ္။

ေခတ္ကဘာေတြျဖစ္ေနျပီလဲ။ဘာေတြေစ်းတက္ေနလဲ။

ဘယ္မွာဘာေတြေရာင္းဝယ္ေနၾကလဲ။လူေတြရဲ့စိတ္ေတြကေဘာလံုးလား။၂လံုးလား။ဘာလဲ။

ၾကည့္မိလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ကင္မရာဘယ္ႏွစ္လံုးနဲ႕႐ိုက္တာလဲ။ မွန္ထိုးထားလား။

ကင္မရာအန္ဂယ္ယူတာဘယ္လိုထူးျခားလဲ။ဘယ္ကားကခိုးခ်ထားတာလဲ။

ဘယ္တုန္းကဘယ္သူနဲ႕ဘယ္သူ႕ဇာတ္လမ္းလဲ။

ဘယ္မင္းသားေဟာင္းၾကီးရဲ့အတုကိုခိုးထားတဲ့ဒိုင္ယာေလာ့လဲ။

တခ်ိဳ႕ကတဇာတ္လုံးမခိုးဘူး၊အပိုင္းေလးခိုးတာ။

တခ်ိဳ႕ကလူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ စကားလုံးဆိုဘယ္ကားျဖစ္ျဖစ္သုံးေတာ့တာ။

ျပီးေတာ့ထြင္ျပီးသုံးတာနဲ႕ဘယ္စကားဘယ္ေရာက္မွန္းမသိဘူး။

ဒီမန္းေဂဇက္မွာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေအာ္လိုက္ၾကေသးတာေလ။

ရုပ္ရွင္ကဂ်ဴလီးယက္တေရးႏိုး၊ မိုးေဟကိုကေျပာတဲ့ဇာတ္ဝင္စကား(ဒိုင္ယာေလာ့ခ္)

“အိမ္တအိမ္မွာ ေယာက္်ား အေယာက္တရာ ဆန္႕ခ်င္ဆန္႕မယ္ မိန္းမတေယာက္ရဲ့ႏွလုံးသားမွာေတာ့

ေယာက္်ားတေယာက္ဘဲဆံ့ မယ္”ဆိုတဲ့စကား။

အသဲယားစရာၾကီးေျပာပံုက မိန္းမတေယာက္ရဲ့တျခားဘယ္ေနရာမွာေရာ ေယာက္်ားဘယ္ႏွစ္ေယာက္

ေလာက္စီဆန္႕ႏိုင္မလဲ?

ကိုယ္ဟာကို စဥ္းစားေတာ့…………ဖြေပးလိုက္ျပီ။

အဲဒီလိုတလြဲေတြအပံုၾကီးေနာ္ သိပါတယ္။

ယုတိၱၱမရွိတာေတြကလည္းအမ်ားၾကီးပါဘဲ။

အဆိုးဆုံးကမင္းသားကန္ခ်က္မွာ သိသိသာသာၾကီး မ်က္ႏွာၾကီး ထိုးခံတတ္တဲ့ လူၾကမ္းေတြပါဘဲ။

ချမာမ်ားလည္းသနားစရာပါ၊အျမင့္ကခုန္ခ်လည္းသူတို႕၊ေခ်ာ္ထိုးမိလည္းေဆာရီးေပါ့။

ႏို႕….မင္းသားအက် အဝတ္ေလးေတြရဘို႕၊ဒီမင္းသားငွါးရင္ ဒီဇာတ္ပို႕၊ဒီလူၾကမ္းဆိုတာကိုး။

အဲဒီေတာ့ဇာတ္ေျပာင္းမယ္၊ေနရာေျပာင္းမယ္၊လူေတြကအေပၚဆုံးကေနေအာက္ဆုံးထိအတူတူ။

ေနာက္ဆက္စဥ္းတတ္တာကေတာ့………..

ဒါ႐ိုက္တာကညီညီထြန္းလြင္ဆိုရင္ဘယ္လို စကားသံုးလဲ။

ကိုေပါက္ဆိုရင္ဘယ္လိုလဲ။

ကိုကုသိုလ္ဆိုရင္ဘယ္သူ႕စတိုင္ၾကီးနဲ႕တူေနတာလဲ။

ဝိုင္းကဘာကိုဆိုလိုခ်င္လို႕အဲဒီလိုေတြ ငါးမ်က္စိေတြနဲ႕႐ိုက္ရတာလဲ။

ဆန္တိုရီကမက္ေဆ့ခ်္ေပးျခင္တာကဘယ္လိုလဲ၊ဘယ္ေလာက္ထိေရာက္လဲ။

႐ိုက္ခ်က္ေတြကေကာင္းတာလားေၾကာင္တာလား။

ေရွာက္ေတြးတာဗ်။ ေပ်ာ္စရာၾကီး။

တခုဘဲ ႐ုပ္ရွင္က ဘာဖီလင္ကိုဘဲေပးေပး က်ေနာ္ စဥ္းစားခ်င္တာစဥ္းစားတာ။

ဥပမာ ေျပာရရင္ဗ်ာ

အာ႐ံုဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ ဗ်ာ။

ေျပတီဦး ေျပာတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ ဆိုတာ ဒါဘဲ ဆိုျပီး ေသနတ္ၾကီး ထိုးျပတာ

သေဘာက်လို႕ ၁၀ ခါေလာက္ျပန္ရစ္ျပီးၾကည့္တယ္။

က်န္တာေတြ ဆီမထဲ့ဘဲ ေက်ာ္တယ္အဲဒီလို။

က်ေနာ္ ေခတ္ေဟာင္းဇာတ္ကားထဲက ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ကိုသူ႕ပည့္သုခ(ထင္တယ္)

ဓျမတိုက္ဘို႕ ေျမာက္ေပးတဲ့အခန္း

“ဆရာေရ ဟိုမွာ ကားတစင္းလာေနတယ္ ႏွံလိုက္ရေအာင္” ဆိုတာ ဘယ္လိုသေဘာက်မွန္း မသိဘူး။

အဲဒီ   ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ မွာဘဲ မျမဝင္းရဲ့…..

“ဒီလိုေတာ့ျဖင့္ခက္ရေခ်ရဲ့ ကိုကိုရယ္” ဆိုတာ ကန္႕လန္႕ၾကီးနဲ႕နားေထာင္လို႕ေကာင္းသား။

က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က အိမ္မွာဆို……..

“အတိတ္ကာလကို အဆိပ္ျပာခ်ျပီး

အိပ္ယာအထမွာ ငါ့စိတ္ကိုလာမဆြနဲ႕ေနာ္

ဟင္း…… ျပိတၱာမ ျဖစ္သြားမယ္။

(ဟား ဟား ဟား၊ လူမိုက္ကက်ေနာ္၊အေဖာ္က ဘဘ) “လို႕

ေအာ္တာမ်ိဳးေတြ သိပ္ၾကိဳက္တာ။

အလြတ္ရေအာင္ က်က္ထားတဲ့ ဇာတ္စာေတြလဲရွိတယ္။

ျမန္မာရုပ္ရွင္အေၾကာင္းဆက္ျပီးေျပာရရင္

အခုတေလာဆိုရင္(ၾကာေတာ့ၾကာခဲ့ပါျပီေလ)………

အဲ…”ဘိသိတ္ျပိဳင္” ရုပ္ျမင္ဇာတ္လမ္းေလး ကိုေတာ့ သေဘာက်လို႕ သိမ္းကိုထားတာ။

က်ေနာ္ ျမန္မာျပည္ေရာက္ရင္ ဘိသိတ္ဆရာလုပ္မယ္လို႕….

(ဗီအိုင္ပီ)ကိုေျပာၾကည့္ေတာ့ ေပါက္ကရတဲ့(^^)

“ဘိသိတ္ျပိဳင္” ရုပ္ျမင္ဇာတ္လမ္းေလး က သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ကိုေဇာ္ဝင္းႏိုင္ကိုက်ေနာ္အရမ္းသေဘာက်တယ္။

ဦးမိုးဒီေရာေပါ့။

အဲဒီလိုကားမ်ိဳး ဒီေခတ္မွာရွိတာ ေတာ္ေတာ္ အံ့ဩသြားတယ္။

မင္းသား မင္းသမီး မပါဘဲ ျမန္မာျပည္ရဲ့ တကဲ့ လိုအပ္ခ်က္ “မာန္တက္” ေနတာ ခ် တတ္ဘို႕

ဆိုတာေလး မီးေမာင္းထိုးျပ သြားတဲ့ ဆရာေစာခ်စ္ ေပကိုး။

ေကာင္း လိုက္တဲ့ စာသားေတြ ရြတ္သြားလိုက္တာ၊ေျပာသြားလိုက္တာ နားတယ္ဇိမ္ရွိတာဘဲကိုး။

က်ေနာ္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကိုလဲ အလြန္သေဘာက်တာေလ။ဆရာက ရာမယန ကိုေရးရုံမကဘူးေနာ္။

ကိုယ္တိုင္ကို က တတ္တာ။ ထိုင္းမွာ ရာမယနစာတမ္းဖတ္ပြဲမွာဆရာကိုယ္တိုင္ကတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ

အြန္လိုင္းမွာေတြ႕ဘူးတယ္။

(In the modern day Burmese version of the Ramayana by Chit Oo Nyo ဆရာခ်စ္ဦးညိဳရဲ့စာတမ္း။)

ေျပာရရင္ဗ်ာ။ ျမန္မာဆန္တဲ့ ျမန္မာကားေလးေတြ ၾကိဳက္တယ္။

အဲဒီေတာ့ ျမန္မာမဆန္တဲ့ ကားေတြမၾကည့္ျဖစ္ဘူး၊

အဲေလ………နားမေထာင္ျဖစ္ဘူးဗ်ာ။

အဲဒီျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ခိုးတာကိုလိုက္စဥ္းစားလိုက္တာ အေတြးမွ်င္က….

ခိုးခ်က္ကနာပံုမ်ား ကေတာ့ လပ္ကီးဆဲဗဲန္းကစာတမ္းထိုးတဲ့ တီးလုံးက

၂၀ရာစုေျမေခြး Company (20 Century Fox)က တီးလုံးၾကီး။ အံ့ေရာ။

ပရိတ္သတ္ကိုေလွ်ာ့တြက္တာ။ ဒီေခတ္ပရိတ္သတ္က ဆရာေတြခ်ည္ဘဲ။

လက္ခုပ္တီးတိုင္း ဟုတ္လွျပီ ထင္မေနနဲ႕၊ေျမႇာက္ေပးတာ၊ဂ်င္းထဲ့တာ။စားေနတာ။

ငါဘဲတတ္လွျပီ၊ဟုတ္လွျပီလို႕ ထင္ေနတတ္လို႕ေပါက္ကရေတြစြတ္လုပ္ေတာ့ ေနာက္ဆုံး

ရုပ္ရွင္ေလာကပ်က္စီးေရာ။

ဘဘဦးသုခတို႕ ဘယ္လိုလွေအာင္႐ိုက္တတ္လဲ၊ အႏုပညာကိုဘယ္လိုဖန္တီးလဲ၊မလိုက္ႏိုင္ဘူး။

ခိုးခ်မယ္၊ တီးလုံးထိခိုးတာ၊ကိုရီးယားကားထဲက တီးလုံးေတြထင္ပါတယ္ (ကိုရီးယားကားမၾကည့္ဘူးလို႕မသိဘူးဗ်)

ဘယ္ကားျဖစ္ျဖစ္တေယာက္ေယာက္ကိုေခ်ာင္းတဲ့ တီးလုံး တူ တူဘဲ။ “ေလ” တယ္။

တီထြင္ႏိုင္စြမ္းအားမရွိေတာ့ဘူးလားလို႕ စဥ္းစားမိတယ္။

ဒီဘက္ထိ ေရာက္လာတယ္ေနာ္။ ႏိုင္ငံရဲ့ စီးပြါးေရး၊လူမႈေရးေတြအထိ။

အကုန္လုံး သူမ်ားေနာက္လိုက္လား?

မတီထြင္တတ္တာလား။တီထြင္ခြင့္မရ{ခဲ့-(သို႕)-ေသး}တာလား။

အမွန္ကတီထြင္မႉဆိုတာ တခါထည္းနဲ႕ ျပီးေျမာက္တာမဟုတ္ဘူး၊.

အၾကိမ္ၾကိမ္ လုပ္လိုက္၊ထုတ္ၾကည့္လိုက္ နဲနဲစီျပင္လိုက္နဲ႕ ေကာင္း လာတာမ်ိဳးမဟုတ္လား။

ဘယ္မွာတီထြင္ခြင့္ရလို႕လဲ။

“ျမန္မာ လူေက်ာ္ ၁၀၀” စာအုပ္မွာ(ထင္တယ္)တီထြင္မႈတခ်ိဳ႕ေတြ႕ရတယ္။

အရင္က ျမန္မာႏိုင္ငံ သုေတသနအသင္းၾကီးဆိုတာရွိတယ္။ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာေပါ့။

အဲဒီမွာ ဆရာအေက်ာ္အေမာ္ေတြ ဆရာၾကီးေတြအမ်ားၾကီးရွိခဲ့တာ။

အဲဒီ ဦးေနဝင္းၾကီးစကားတခြန္းထဲနဲ႕ဖ်က္ခဲ့တာ။

ေျပာရရင္ စီးပြါးေရးပညာမွာ ဖြံ႕ျဖိဳးမႉစီးပြါးေရးပညာရဲ့ဦးေဆာင္ပညာရွင္တေယာက္ျဖစ္တဲ့

ေဒါက္တာလွျမင့္(၁၉၂၀ေမြး)ဟာအခုေခတ္ ျပည္ပပို႕ကုန္ဦးစားေပးစနစ္ကသာလွ်င္

စီးပြါးေရးအင္ဂ်င္ျဖစ္တယ္လို႕ (World Level) အေစာၾကီးကတည္းကေျပာခဲ့သူ။

ကို႐ႉေမာင္လဲ တက္လာေရာ လန္ဒန္တကၠသိုလ္ေရာက္သြားရွာတယ္။

ေျပာရင္းဆက္ေျပာရအုန္းမယ္။

ခုထိုင္းႏိုင္ငံက Asian Development Bank (ADB)အာရွဖြံ႕ျဖိဳးမႈဘဏ္ရဲ့စေကာ္လားရွစ္ေတြေက်ာင္းသားေတြ

ကိုေပးေနတဲ့ Asian Institute of Technology ေအအိုင္တီလိုေက်ာင္းမ်ိဳးADBကျမန္မာျပည္ကိုလည္း ေပးခဲ့တာ။

ကိုေနဝင္းက ျငင္းခဲ့သတဲ့။

ေတာ္သူေတြလုပ္ခြင့္ရတဲ့ ေခတ္ကိုေရာက္လာရင္ ခိုးတာေတြက အလိုလို ေပ်ာက္သြားရမွာေပါ့။

အဲဒီ ေန႕ကိုေမွ်ာ္ေနသူေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။

က်ေနာ္လား၊ ေနရာမလိုပါဘူး။လုပ္ခြင့္ဘဲလိုတာပါ။

ဆရာေဖျမင့္ရဲ့ ႏွလုံးသားအဟာရ ထဲက တၾကိမ္မွာ တခု (ၾကယ္ငါးေလးတေကာင္) ဆိုတဲ့စာစုေလးလိုပါဘဲ။

ကမ္းေျခမွာ ပင္လယ္ေရအက် ေသာင္တင္ျပီး ပင္လယ္ထဲျပန္ပါမသြားႏိုင္ဘဲ ေနပူမိျပီးေသရမဲ့

ၾကယ္ငါးေတြအကုန္လုံးမကယ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ တၾကိမ္မွာ တခု တေကာင္ေကာက္ျပီးပင္လယ္ထဲျပန္ပစ္ႏိုင္ရင္

အဲဒီ..ငါးတေကာင္အတြက္ေတာ့အသက္ရွင္ခြင့္ရသြားမွာေပါ့၊လို႕ဆိုသလိုပါဘဲ လုပ္ႏိုင္တဲ့အင္အားရွိလာတဲ့တေန႕

ဘာ”ေနရာ” မွ မလိုတဲ့အေနအထားနဲ႕လုပ္ခ်င္ပါတယ္လို႕။

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

အားလုံးကိုေလးစားပါသည္

ေမာင္သစ္မင္း (^^)

About thit min

thit min has written 94 post in this Website..

   Send article as PDF