“ ေကာင္းမြန္သင့္ျမတ္ပါေပတယ္ မင္းၾကီး ”
“ အိမ္း ….. အသို႔ဆိုလွ်င္ ဤဝဠာ ဤကမာၻတြင္ ဤမည္ေသာ အရာကို ဤသို႔ျပဳၾကေပကုန္ ”

တကယ္ေတာ့ ဂလိုမ်ိဳးတန္းျပီး ဇာတ္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ဆြဲျပီး ခင္းတဲ့အဆင္ျဖစ္ရမွာေပါ့။ ေရွ႕ဗရမ္းသပြတ္ မွာ “ျပည္တည္” ျပီးသြားျပီဆိုေတာ့။
သို႔ေသာ္လည္းပဲ ကိုရီးယားကား အၾကည့္မ်ားသည့္ ဇာတ္ဆရာမွာကား လွ်ာရွည္ျပီး ေမႊခ်င္တာ ေမႊပါေလဦးမည္။ ဒါနဲ႔ ျပည္တည္ တာဆိုတာေလး ရွင္းျပလိုက္ဦးမယ္။
သိျပီးသားသူမ်ား ေက်ာ္ဖတ္ၾကေပေတာ့။ ျပည္တည္ တယ္ ၾကားတာနဲ႔ လက္ယားျပီး ခြဲခ်င္စိတ္ခ်င္ ဆြခ်င္မႊခ်င္တဲ့ ဆရာဝန္၊ သူနာျပဳ၊ ေဆးခန္းအကူ မ်ားလည္း ရွိေနႏိုင္တာမို႔။
ျပည္တည္ တယ္ဆိုတာကေတာ့ ဇာတ္ေတာ္ၾကီးမ်ား ကေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္တိုင္း ဘယ္ျပည္ ဘယ္အရပ္မွာ ဘယ္မင္းက ဘယ္လိုအုပ္ခ်ဳပ္လို႔ အဲဒီမင္းမွာ မိဖုယားက ဘယ္ေလာက္၊ တိတ္တိတ္ပုန္းက ဘယ္လို၊ ေသာက္က်င့္(ေသေသာက္တတ္ေသာ အေလ့) က ဘယ္ပုံ၊ သားေတာ္က ဘယ္လိုဆိုးျပီး သမီးေတာ္က ဘယ္လိုအေမႊ ဆိုတာေတြကို ဝန္ၾကီး ႏွစ္ေယာက္ ( ဝန္ၾကီးကို တစ္ပါး ႏွစ္ပါး ေခၚၾကတာလည္း လွ်ာရွက္ နားရွက္စရာ ၾကီး မဟုတ္ပါလား ခိုးသား အေပါင္းတို႔ ) က ကားလိပ္ေရွ႕ထြက္လာျပီး အတိုင္ အေဖာက္နဲ႔ ေျပာၾကျပီး ဘယ္ဇတ္ကို ဘယ္လိုခင္းမယ္ဆိုတဲ့ အထာေလး ေပးသြားတာပါပဲ။ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ၾကီးေတြမွာ ကတဲ့ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကေတာ့ ေနာက္ပိုင္း မိုးလင္းခါနီးမွ ကၾကလို႔ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ လို႔ နာမည္ တြင္ေနၾကပါျပီ။ ညဦးပိုင္းမွာ ယိမ္းနဲ႔ ဖြင့္ျပီး စတိတ္ရွိဳးလိုက္လို႔ ေအာ္ပရာဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းတိုေလးက ျပီးရင္ တစ္ဖန္ ျပဇာတ္ၾကီးက( ဒိုင္းကနဲ ပစ္ၾက အားကနဲ ေအာ္ၾက၊ သားးး အေဖ…. ဒီမွာ က်ဳပ္ေျပာမယ္ ခင္ဗ်ားတို႔ေတြ မေသခ်င္ရင္….. ဒါမ်ိဳးေတြ ပါတဲ့ ျပဇာတ္ေတြေပါ့၊ ဒီလို ျပဇာတ္ေတြနဲ႔ နာမည္ၾကီးတာေတာ့ ျမိဳ႕ေတာ္ေမာင္ယဥ္ေအာင္ ေပါ့။ ေနာက္ ဘီအီးဒီ ေအာက္သိုက္ ဆိုတာရွိေသးတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ၾကည့္လို႔ လႊတ္ေကာင္းေပါ့ဗ်ာ၊ ကေလးရွိေသးတာကိုး။ ) ျပဇာတ္ၾကီးကေနတုန္း ေစာေစာက ယိမ္းကထားတဲ့ ယိမ္းသမ(ဇာတ္သမ) ေလးေတြ က အလွျပင္ဆင္ထားျပီးေတာ့ ျပဇာတ္လည္းျပီးေရာ ကန္႔လာကာေနာက္မွာ ေနရာယူေပါ့ဗ်ာ။ ကားလိပ္ဖြင့္ဖို႔လုပ္တုန္း ဇာတ္ေပါင္းခန္းမွာ ညားၾကေလသတည္းလုပ္ထားတဲ့ ေစာေစာက ျပဇာတ္ထဲက မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီးမွာ ဖဲစက္ယာေပၚမွာ ေပါင္းဖက္မေပ်ာ္ႏိုင္ရွာေသးပဲ အဝတ္အစား အျမန္လဲေနရတာေပါ့။ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီးမလာခင္ ယိမ္းသမေတြက အဆိုေလးေတြ ဆိုျပီး လက္ခုပ္တီးျပီး တြန္႔ျပထားႏွင့္ၾကတုန္း လူပ်က္မ်ား အဝတ္ကို အျမန္လဲျပီး တက္လာၾကတယ္။ ေတြ႔တဲ့ပ်က္လုံး ေကာက္ကက္ျပီး ပ်က္ေနတုန္းမွာ လက္အုပ္ေလးခ်ီျပီး ထြက္လာတာကေတာ့ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ မင္းသားေလးေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔ေနာက္က မင္းသမီးလိုက္လာျပီး ေျပာေျပာဆိုဆို နဲ႕ ႏွစ္ပါးခြင္မွာ တစ္အားထြင္ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီ ႏွစ္ပါးခြင္ျပီးရင္ အခ်ိန္ကလည္း ည ၁၂နာရီေက်ာ္ျပီ။ အားလပ္ခ်ိန္ေပးတယ္ဆိုျပီး ဇာတ္ခဏနားတယ္။ လူေတြလည္း အျပင္ထြက္ အေပါ့သြား အေလးသြား တန္းစီေပါ့။ ဆက္လက္ျပီး ကမွာကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ပါပဲ။ ဇာတ္ခုံၾကီးက ကန္႔လန္႕ကာၾကီးခ်ထားေပမယ့္ မီးထိုးထားျပီး အသက္ၾကီးၾကီး ဇာတ္သမား(လူရႊင္ေတာ္လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့) ႏွစ္ေယာက္ေလာက္က ကန္႔လန္႔ကာေရွ႕မွာ မတ္တပ္ရပ္ျပီး ျပည္တည္ ေတာ့တာပါပဲဗ်ား။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဇာတ္ပြဲေတြသြားၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလိုမ်ား ျပည္တည္ေနရင္ အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ ဘာေတြ ေျပာေနမွန္းကို မသိခဲ့ပါဘူး။ ျပည္တည္မွန္းလည္း မသိဘူး။ ဘာေတြ အရစ္ရွည္ျပီး ကာရံနေဘေတြနဲ႕ ေပါက္ကရေတြပြားေနတာကို စိတ္မရွည္ခဲ့တာပဲသိတယ္။ အိပ္ခ်င္လာျပီကိုး။ စိတ္ကလည္း မဝင္စားေတာ့ဘူး။ ေစာေစာက ပ်က္လုံးေတြ ရယ္ရတာ ျမဴးလို႔ အခုေတာ့ ဘာမွန္းမသိလို႔ ထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုေခတ္ ဇာတ္ပြဲေတြမ်ားေတာ့ ဘယ္လိုကေနသလည္း မသိေတာ့ပါဘူး။ သြားေတာ့ၾကည့္ခ်င္သား ဖိုးခ်စ္တို႔ တင္ဇာမိုးဝင္းတို႔ ေခတ္မွာ ဘယ္လိုေကာင္မေလးေတြ လာၾကည့္သလဲဆိုတာပါ။ အဲသလို ျပည္တည္ တယ္ေျပာခ်င္တာပါ။ လက္ကေတာ္ေတာ္ ရွည္ျပီး အမ်ားၾကီး ရိုက္ျပ ရွင္းျပေနမိတယ္။ စိတ္မရွည္ေသာ ျပည္သူမ်ားအား အကုသိုလ္ထပ္မံ မပြားေစလိုသျဖင့္ ျဖတ္ပါေတာ့မယ္။ ျပည္တည္ ၾကတယ္ဆိုတာ ေရွ႕ဆက္ခင္းခ်င္တာ ခင္းဖို႔ နိဒါန္းပ်ိဳးတာေပါ့ဗ်ာ။(ေစာေစာ ကတည္းက ဒီလို တိုတိုရွင္းလည္း ရေနတာကိုမ်ား။) အခ်ိဳ႕ေသာ စာေရးဆရာမ်ား ျပည္တည္ ပုံမ်ားလည္း ရွိေသးတယ္။ “တစ္ေန႔သ၌ ေက်ာက္ေျမာင္းရပ္ကြက္ ေက်ာက္ေရတြင္း အတိုင္း ကၽြႏု္ပ္ တစ္ဦးတည္း လမ္းေလွ်ာက္လာခိုက္ ေနာက္ဖက္ဆီမွ ဆရာ ဟူေသာ ေခၚသံၾကားသျဖင့္ လွည့္ၾကည့္မိရာ ေရွ႕မွ ေခြးခ်ီးပုံကို တက္နင္းမိေလသည္။” (အမွန္ေတာ့ ေဘးကလူကိုေခၚတာ ဆရာေခၚသံၾကားရင္ ကိုယ့္ေခၚတယ္ ထင္ၾကတာကိုး) စသည္လို မ်ိဳး နိဒါန္းပ်ိဳးတာကို လည္းဆရာၾကီးတစ္ပါးက ထြင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီဆရာၾကီးကို ဒီမန္းေဂရြာထဲက ကိုရင္တစ္ဘား( ကိုရင္က လန္ဘားမို႔ ကိုရင္တစ္ဘား လုပ္တာေနာ္၊ ကိုရင္တစ္ပါး ဖစ္ရမယ္ ဆိုျပီး သတ္ပုံလာျပင္ရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အခ်ီအခ် ေဆြးေႏြးျငင္းခုံရကိန္း ဆိုက္သြားမယ္။ ဘာမွတ္ေနလဲ။) က သိပ္ၾကည္ညိဳတာမို႔ လြန္တာရွိရင္ သူ႔ဆရာကို ဒီကဇာတ္ဆရာ က မေလးမခန္႔ေရးမိတာရွိရင္ ဒီက ဇာတ္ဆရာကို စိတ္မဆိုးပါနဲ႔လို႔… ေနာ္။

အဲသလိုနဲ႔ေပါ့ က်ဳပ္တို႔ ေရႊျပည္ျမန္မာလည္း ဒီတစ္ခြင္ေတာ့ ကျပအသုံးေတာ္ခံဖို႔ ျပည္တည္ျပီးသြားပါျပီဗ်ား။ လာမယ့္ ဧျပီ မွာ ဘယ္လို ဧပရယ္ဖူးလ္နဲ႔ ကမွာလား၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာတို႔ျမန္မာ ဆိုတဲ့ ခါသၾကၤန္ အဆိုအကေတြနဲ႔ ေလာင္းလိုက္ၾကေပါ့ ဒီအတာေရ ဆိုျပီး တီးၾက မွဳတ္ၾကနဲ႔ ဘယ္လိုလာလို႔ ဘယ္လိုကၾကမလဲဆိုတာ သာ ရွဳစားေတာ္မူၾကပါ။ ( ေတာ္ေတာ့ ဇာတ္ဆရာ ရွင္ဆက္မေျပာရင္ ေကာင္းမယ္။) ေအးပါ။ ေတာ္ပါျပီ။

About လင္းေဝ

LIN KYAW has written 154 post in this Website..

Man in the middle of nowhere…. But in the heart full of hope with pragmatic view in optimism