……………….. ……………….. ………………..

တရားစခန္းသို႔ တစ္ေခါက္ (၁)

http://myanmargazette.net/173951/creative-writing

……………….. ……………….. ………………..

 

ဆရာဦးရဲျမင့္က ပဋိစၥသမုပၸာဒ္သင္တန္းတရားကို သင္ပါတယ္။ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ကေတာ့ မဟာသတိပဌာန္တရားနဲ႔ လိုရင္းတိုရွင္း၀ိပႆနာတရားတို႔ကို သင္ပါတယ္။ ဆရာႏွစ္ေယာက္စလံုးက သင္ၾကားေပးတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ ဆရာဦးရဲျမင့္ကေတာ့ မိုးကုတ္တရားအတိုင္း ပဋိစၥသမုပၸာဒ္လည္ပံုျပတ္ပံုေတြကို အျပင္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ေရာ၊ စက္၀ိုင္းနဲ႔ေရာ အေသအခ်ာသင္ေပးပါတယ္။ ေလယူေလသိမ္းကေတာ့ ဆရာေတာ္ေတြတရားေဟာတဲ့ေလသံနဲ႔ တူပါတယ္။ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ကေတာ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဓမၼစကၠေဖာင္ေဒးရွင္း (I.D.F) ကျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာသာေရးအသိေတြ၊ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ေတြ၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ေတြဟာ သိပၸံနည္းက်တဲ့အေၾကာင္းေတြ စတဲ့ ဗဟုသုတေတြကုိ ထည့္သြင္းေျပာၾကားတဲ့အတြက္ ကၽြန္မတို႔လို ဘာမွမသိေသးတဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ကေတာ့ တကယ့္ကို မွတ္သားစရာပညာေတြပါပဲ။ ဆရာရဲ႕စာအုပ္ေတြကိုလည္း ျပန္ၾကားေရးဌာနမွာ ၀ယ္လုိ႔ရပါတယ္။ အေခြေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လက္ေတြ႔မက်ရင္ ဘာမွမယံုတတ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔အတြက္ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕စကားေတြေၾကာင့္ ဘာသာတရားကို ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားလာတယ္လုိ႔ ၀န္ခံခ်င္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ႀကံဳလို႔ ကၽြန္မရဲ႕ အူေၾကာင္ေၾကာင္အေတြးတစ္ခုကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

 

ကၽြန္မအေနနဲ႔ ဘုရားပန္း ကပ္ခဲပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဘုရားရွိခိုးရင္ ဆြမ္းကပ္တာ၊ ေသာက္ေတာ္ေရကပ္တာ၊ ဆီမီးကပ္တာကလြဲလို႔ ပန္းတုိ႔၊ အေမႊးတိုင္တုိ႔ ကပ္လွဴေလ့မရွိပါဘူး။ (ေန႔ခင္းဘက္ဆုိရင္ေတာင္ ဆီမီးမလွဴပါဘူး။) ကၽြန္မအေတြးက ဘုရားက ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေနတာ ဒီအေမႊးနံ႔သာေတြကို ဘာျဖစ္လုိ႔ ပူေဇာ္ရတာလဲေပါ့။ ဘုရားက ဒီအေမႊးနံ႕ေတြကိုမွ မခံစားတာဆိုၿပီး စိတ္ထဲမွာ မတင္မက်နဲ႔မုိ႔လုိ႔ အသက္ (၂၂) ႏွစ္ေက်ာ္လာတဲ့အထိ ပန္းကပ္တဲ့အလုပ္ကို မတတ္သာတဲ့အဆံုးမွပဲ လုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေမးၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ဘယ္သူကမွ ေက်နပ္ေလာက္တဲ့အေျဖ မေပးႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ (၃) လေလာက္ကမွ facebook မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးေျပာထားတာကို တင္ထားတာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ ကိုယ္နံ႔ေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕အနံ႔ေတြ ဘုရားဆီမေရာက္ေအာင္လုိ႔ အေမႊးနံ႔သာေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ၾကတယ္လို႔ ေဟာထားပါတယ္။ အဲဒါကို ကၽြန္မသေဘာက်လက္ခံမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘုရားပန္းကပ္လွဴတဲ့အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

 

ဒီေနရာမွာ သင္လာခဲ့ရတဲ့ တရားအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မသိသေလာက္ေပါ့ေနာ္။ မွားေနရင္လည္း ျပင္ေပးၾကပါရွင့္။

 

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္စက္၀ိုင္းကိုသင္ေတာ့ ဘ၀တစ္ခုျဖစ္လာတာ အ၀ိဇၨာ (မသိျခင္း) ေၾကာင့္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သစၥာ (၄) ပါးကို မသိတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္းအမွန္တရား (ဒုကၡသစၥာ)၊ ဆင္းရဲေၾကာင္းအမွန္တရား (သမုဒယသစၥာ)၊ ခ်မ္းသာျခင္းအမွန္တရား (နိေရာဓသစၥာ)၊ ခ်မ္းသာေၾကာင္းအမွန္တရား (မဂၢသစၥာ) ဆိုတဲ့ သစၥာေလးပါးကို မသိတဲ့အတြက္ သခၤါရဆိုတဲ့ ျပဳလုပ္ျခင္းေတြလုပ္တယ္။ ပုညာဘိသခၤါရ (ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ျခင္း) ဆုိရင္ လူနတ္ခႏၶာရမယ္၊ အပုညာဘိသခၤါရ (အကုသိုလ္ျပဳလုပ္ျခင္း) ဆိုရင္ အပယ္ေလးပါးခႏၶာရမယ္၊ အနဥၨာဘိသခၤါရ (စာလံုးေပါင္းမွားႏိုင္ပါတယ္) (ျဗဟၼာျပည္ေရာက္ေၾကာင္းအလုပ္ကိုျပဳလုပ္ျခင္း) ဆိုရင္ ျဗဟၼာခႏၶာရမယ္တဲ့။

 

ခႏၶာဆိုတာ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာရွိတယ္၊ အနတၱ – အစုိးမရဘူး၊  အတၱ (ကိုယ္ပိုင္) မဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ခႏၶာေျပာင္းလဲမႈေတြက လက္ဖ်စ္တစ္တြတ္မွာ ကုေဋတစ္သိန္းျဖစ္တယ္။ စိတ္ေျပာင္းလဲမႈက ရုပ္ေျပာင္းလဲမႈရဲ႕ (၁၇) ဆ ေျပာင္းလဲတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုမတည္ၿမဲတဲ့ ရုပ္နာမ္တုိ႔ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ၊ သံသရာျပတ္ရာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒီလိုႀကိဳးစားဖို႔ရာမွာလည္း ကၽြန္မတို႔မွာ ေကာင္းျခင္း (၅) ျဖာနဲ႔ ျပည့္စံုေနပါတယ္။

 

(၁) ကမၻာ၏ေကာင္းျခင္း

သုညကမၻာ (ဘုရားမပြင့္တဲ့ကမၻာ) နဲ႔ အသုညကမၻာ (ဘုရားပြင့္တဲ့ကမၻာ) ဆိုတဲ့ ကမၻာ (၂) မ်ိဳးမွာ ကၽြန္မတို႔က ဘုရား (၅) ဆူေတာင္ပြင့္တဲ့ ဘဒၵကမၻာမွာ ေရာက္ေနၾကတာပါ။

 

(၂) သာသနာ၏ေကာင္းျခင္း

ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕သာသနာ ထြန္းကားေနတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။

 

(၃) ဘာသာ၏ေကာင္းျခင္း

အစစ္မွန္ဆံုးေသာဘာသာျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြလည္း ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။

 

(၄) အခါ၏ေကာင္းျခင္း

သဒၵါယုဂ၊ သီလယုဂ၊ သုတယုဂ၊ သမာဓိယုဂ၊ ၀ိမုတၱိယုဂ ဆိုၿပီး ေခတ္အခါ (၅) ခုရွိပါတယ္။ တစ္ေခတ္ကို ႏွစ္ (၅၀၀) စီ ၾကာပါတယ္။ (၅) ခု ျပည့္သြားရင္ အေနာက္က ျပန္စၿပီး ေရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု သာသနာေတာ္ႏွစ္ (၂၅၅၆) ခုႏွစ္ထဲကို ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ထဲကို ေရာက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ဆိုတာဘာလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မပဲ မမွတ္ထားမိလိုက္တာလားမသိဘူး၊ အဲဒီအေၾကာင္းကိုေတာ့ ေသခ်ာမသိခဲ့ပါဘူး။)

 

(၅) ဘ၀၏ေကာင္းျခင္း

မႏုတၱႆဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ဆိုတဲ့အတိုင္း ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘ၀ကို ရေနရံုမွ်မကဘဲ လူထဲမွာမွ တရားေတာ္ကို နာႏိုင္၊ ၾကားႏိုင္၊ သိႏိုင္၊ အားထုတ္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ္လက္အဂၤါျပည့္စံုတဲ့လူအျဖစ္ကို ရရွိထားၾကပါတယ္။

 

ဒါေၾကာင့္ ဒီလို ေကာင္းျခင္းေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေနတဲ့ဘ၀ကို ရထားတဲ့အတြက္ ဒီဘ၀၊ ဒီခႏၶာ၊ ဒီသံသရာကိုျပတ္ေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါတယ္။

 

ဘယ္လိုအားထုတ္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕ သတိပဌာန္တရားေတာ္နဲ႔ သင္ျပေပးပါတယ္။ အာနပါနကမၼဌာန္းကို မူလခ်ည္တိုင္အျဖစ္ထားၿပီး သမာဓိထူေထာင္၊ ေနာက္ ရုပ္နဲ႔နာမ္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈသေဘာေတြကို ငါစြဲဆိုတဲ့ သကၠာယဒိဌိျဖဳတ္ၿပီး ရႈမွတ္ရမယ္လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။ အက်ယ္ကိုေတာ့ ဆရာ ဓမၼစကၠဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕ (၁၅) မိနစ္ တရားရႈမွတ္နည္းစာအုပ္မွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

 

ကၽြန္မ တရားေဟာေနသလို ျဖစ္သြားရင္ သည္းခံေပးပါေနာ္။ ကၽြန္မသိလာသမွ်ေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီးေျပာျပတာပါ။ (၇) ရက္ဆိုတဲ့အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ သိလာခဲ့တဲ့ နည္းနည္းေလးက ကၽြန္မတို႔အတြက္ကေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာ အသစ္အဆန္းေတြပါပဲ။ ဆရာက တစ္ဦးခ်င္းတရားစစ္ဖို႔၊ ေတြ႔ဆံုဖုိ႔အခ်ိန္မရွိတဲ့အတြက္ သိခ်င္တာေတြကို စာေရးၿပီးေမးႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း သိခ်င္တာေလးေတြ ေမးခဲ့ၾကပါတယ္။

 

ေမး                   – ပဋိစၥသမုပၸာဒ္အရဆိုရင္ ဘ၀ကိုရတာ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အ၀ိဇၨာကို ဘယ္က စလုပ္ခဲ့ၾကတာပါလဲ။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ “ငါဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ (၄၅) ၀ါပတ္လံုး တရားမေဟာၾကားဘဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕သံသရာအစကို ထိုင္ၿပီးရွာေဖြေနမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့အခ်ိန္အထိ သံသရာရဲ႔အစကို မေတြ႔ႏိုင္ဘူးလို႔ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ၾကက္ဥအစရွာမရသလိုလည္း တင္စားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပၸံပညာဘက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ ခႏၶာတစ္ခုျဖစ္လာတာ အ၀ိဇၨာတစ္ခုတည္းေၾကာင့္လုိ႔ ေျပာရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးရဲ႕တရားထဲမွာလည္း ခႏၶာကို ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတယ္လုိ႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ထဲမွာ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိပၸံရႈေထာင့္ကေန ေဟာၾကားထားတာမ်ားရွိပါသလား။

 

ေျဖ                    – သိပၸံပညာက အရာ၀တၳဳေတြကုိ Atom ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ Atom ကို ထပ္ခြဲရင္ Proton, Neutron, Electron ဆိုၿပီး အေျခခံအမႈန္သံုးမႈန္ရွိပါတယ္။ အခုေနာက္ဆံုးေတြ႔ရွိခ်က္အရ Electrom က Nucleus ကို လွည့္ပတ္ေနတာမဟုတ္ဘဲ Electron မႈန္ေလးေတြက ပတ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ျဖစ္ေနတာလု႔ိ ေတြ႔ရွိထားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ အႏုျမဴမႈန္တစ္မႈန္ကို ၃၆ ပံု ၁ ပံု ထပ္ပံုလိုက္၊ ပရမာအႏုျမဴဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အရာ၀တၳဳေတြဟာ ပရမာအႏုျမဴေပါင္းမ်ားစြာေပါင္းစပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ (၂၆၀၁) ခုုႏွစ္ကတည္းက ေဟာၾကားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သိပၸံပညာရဲ႕ ထပ္မံေတြ႔ရွိမႈေတြဟာ ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္ေတြကို သက္ေသျပေနသလိုပါပဲ။ ခႏၶာကို ဓာတ္ႀကီးေလးပါးသဘာ၀ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။

ပထ၀ီ                 – မာျခင္း၊ ေပ်ာ့ျခင္း

အာေဘာ            – ဖြဲ႔တည္ျခင္း၊ ယိုစည္းျခင္း

၀ါေယာ               – ေထာက္ကန္ျခင္း၊ တိုးေ၀ွ႔ျခင္း

ေတေဇာ             – ပူျခင္း၊ ေအးျခင္း (ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းသဘာ၀)

 

ဓာတ္ႀကီးေလးပါးမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္သဘာ၀ေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုဆန္႔က်င္ဘက္ေတြနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ခႏၶာဟာလည္း ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ သိပၸရႈေထာင့္ဘက္ကၾကည့္ရင္လည္း တရားေတာ္ဟာ မွန္ကန္တယ္ဆိုတာ သိေလာက္ပါၿပီေနာ္။

 

ေမး                   – ဗုဒၶဘာသာဟာ အနတၱ၀ိညာဏ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား။ လူေတြေျပာေျပာေနၾကတဲ့ လူ၀င္စားဆုိတာ ဘာကိုေခၚတာပါလဲ။

 

ေျဖ                    – အနတၱ၀ိညာဏ္လားဆိုရင္ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ေျဖပါမယ္။ တရားေတာ္အရ ၀ိညာဏ္ဆိုတာ ခႏၶာငါးပါးထဲက တစ္ပါးပါ။ အျခားဘာသာေတြက ေျပာသလို ေသၿပီးျဖစ္သြားတဲ့ ၀ိညာဏ္ကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အနတၱနဲ႔ ၀ိညာဏ္နဲ႔ မတြဲပါဘူး။ ဘ၀တစ္ခုကုန္ဆံုးသြားရင္ ရုပ္နဲ႔နာမ္ ပ်က္စီးသြားပါတယ္။ ဒီဘ၀ ဒီရုပ္ ဒီနာမ္ ဒီခႏၶာ၊ ေနာက္ဘ၀မွာ ေနာက္ရုပ္ ေနာက္နာမ္ ေနာက္ခႏၶာပါ။ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ဆက္စပ္ေပးတာက ကမၼသတၱိျဖစ္ပါတယ္။

(လူ၀င္စားအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေတာ့ မေျဖသြားဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဆရာေမ့က်န္ခဲ့တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။)

 

ေမး                   – ေတာင္းပန္ရင္ေက်ေအးတယ္လို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ေက်ေအးတယ္ဆိုတာ အက်ိဳးအျပစ္ကို ဒီဘ၀မွာေရာ သံသရာမွာပါ လံုး၀မခံစားရေတာ့တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေလ်ာ့ပါးသြားတာလား။

 

ေျဖ                    – အျပစ္ေပၚမူတည္ပါတယ္။ အျပစ္ေသးေသးေတြက ေတာင္းပန္ရင္ ေက်ေအးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပဥၥာနႏၵရိယ (အေဖသတ္၊ အေမသတ္၊ ရဟႏၱာသတ္၊ ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္လုပ္၊ သံဃာသင္းခြဲ) ဆိုတဲ့ ကံႀကီးကေတာ့ ေတာင္းပန္တာနဲ႔ မေက်ေအးပါဘူး။ အျပစ္ခံရပါတယ္။ ပဥၥာနႏၵရိယကံႀကီးထိုက္ရင္ အ၀ီစိငရဲမွာက်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကမၻာပ်က္လုိ႔ ငရဲပ်က္သြားရင္ လြတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိစၦာဒိဌိဆိုတဲ့ အယူမွားရွိတဲ့သူကေတာ့ အ၀ီစိငရဲမွာက်ၿပီး ကမၻာပ်က္လုိ႔ ငရဲျပည္ပ်က္သြားရင္ေတာင္ အျခားကမၻာမွာ အျပစ္ကို ဆက္လက္က်ခံရပါတယ္။ မိစၦာဒိဌိ (၆၂) ပါးရွိပါတယ္။ ဦးေဆာင္ေနတာက သကၠာယဒိဌိပါ။

 

တစ္ျခားေမးခြန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးက်န္ပါေသးတယ္။ ဒါက ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေမးၾကတဲ့ေမးခြန္းေတြပါ။ အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ အဲဒီ (၇) ရက္မွာ ကၽြန္မတို႔ေတြ တရားထုိင္ရင္ တစ္ခါထိုင္ အလြန္ဆံုး (၄၅) မိနစ္ပဲ ထိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ (၄၅) မိနစ္ေလာက္ပဲ သမာဓိထူေထာင္ၿပီး ေ၀ဒနာကိုရႈႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားအမ်ားႀကီး မထိုင္ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာင္ ကၽြန္မတို႔အတြက္ ဗဟုသုတေတြအမ်ားႀကီးရခဲ့တာ၊ ကၽြန္မတို႔မရွင္းတာေတြကို သိခဲ့ရတာက ကၽြန္မတို႔အတြက္ အရမ္းကို အက်ိဳးမ်ားလွပါတယ္။ စာအုပ္ (၄) အုပ္ ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ What is Buddhism ျမန္မာျပန္စာအုပ္၊ (၁၅) မိနစ္ တရားရႈမွတ္နည္း၊ ၀ိသုဒၶိ (၇) ပါး၊ အဓမၼ၀ါဒီ၀ိနစၦယက်မ္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုန္ေတာ့ မဖတ္ရေသးပါဘူး။ Great Philosopher လို႔ ေခၚတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ Supreme Philosophy ေတြကုိ ေလ့လာဖို႔ စိတ္၀င္စားေနတာေတာ့ အမွန္ပါပဲရွင္။

 

(ဒီအပိုင္းကေတာ့ တရားေဟာေနသလိုျဖစ္သြားရင္ သည္းခံေပးပါေနာ္။ ကၽြန္မထက္သိတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။ သိသေလာက္ကေလး ေရးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအေပၚမွာေမးလာမယ့္ေမးခြန္းေတြအတြက္လည္း ကၽြန္မမေျဖႏုိင္ဘူးဆိုတာ ႀကိဳေျပာပါရေစ။ ေလ့လာဖုိ႔ အစပ်ိဳးတုန္းပဲ ရွိေသးတာမုိ႔လို႔ပါ။ ေနာက္တစ္ပိုင္းမွာေတာ့ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ လူေတြရဲ႕အေၾကာင္းေတြကို ေရးပါမယ္။)

 

ခင္တဲ့

လံုမေလးမြန္မြန္

လံုမေလးမြန္မြန္

About လံုမေလးမြန္မြန္

has written 160 post in this Website..

ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူေတြကို ကုိယ့္ရဲ႕ေမတၱာတရားကို ျပသဖို႔ ၀န္မေလးပါနဲ႔... ဘ၀ဆိုတာ တိုတုိေလးရယ္ပါ... .... CJ # 11202010